A Geomatech program keretében korábban már kifejlesztettek egy matematikai oktatást segítő programot, most pedig a természettudományok oktatásához alkották meg a bárki számára elérhető technológiát és azon alapuló oktatási anyagokat.
Az idei tanév kezdetéig több mint 950 iskola mintegy 2500 tanára ismerkedett meg továbbképzés keretében az elektronikus oktatási technológiákkal.
A program oldalán rövidesen mindenki számára elérhetőek lesznek azok a mobileszközökkel is elvégezhető kísérletek, amelyek az okostelefonok érzékelőit felhasználva szemléltetik a fizika törvényszerűségeit.
Látványos kísérletezést tesz lehetővé
A mobiltelefonok ma már olyan mérési eszközökként használhatóak, amelyek az oktatást is nagyban segítik. Amikor például a diákok a mobilt a kezükben mozgatják, akkor a számítógép megjeleníti az mobil érzékelő által küldött jeleket. Így rögtön érthetővé válik, hogyan változik az erő, amely adott esetben a telefonra hat. A látványos mobil kísérletezéssel nem telik el a tanóra fele, és a tapasztalat azonnal segít a megértésben is.
Segít a koncentrációban
“Az információs korban a gyerekeknek nem lehet úgy fizikát tanítani, mint 100 évvel ezelőtt – mondta Mészáros László, a BKF Kommunikációs Alapítvány kuratóriumának elnöke, a projekt vezetője. – A diákok ma már sok információt dolgoznak fel, megnőtt a képi anyagok jelentősége, bár sok dologra tudnak koncentrálni, de csak rövid ideig. Egyre fontosabb az aktivitás és az azonnali visszajelzés.”
A Geomatech programot hamarosan még szélesebb körben ismerhetik meg, ugyanis az Emmi támogatásával a magyar közoktatási rendszer digitalizálásának részévé válik.
További cikkek okostelefonos oktatásról az NLCafén:
- Digitális vagy hagyományos iskola?
- Veszélyben a gyerekek? A digitális játékok mágiája
- Kiderült: lassítják a beszédfejlődést az érintőképernyős játékok