A tervek szerint december 23-án átadják a felújított, bővített villamoshálózatot. Az Óbuda és Újbuda közvetlen kötött pályás kapcsolatát létrehozó, 17 milliárd forint összértékű budai fonódó villamos projekt kivitelezése tavaly szeptemberben indult. Akkor erre a dátumra ígérte a fejlesztés befejezését a BKK, és mostani nyilatkozata szerint a határidő tartható – írja a magyaridok.hu.
A fonódó villamoshálózat célja, hogy a jelenleg széttagolt budai villamosvonalak összekötésével átszállásmentes kapcsolatok jöjjenek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A 17-es villamos egyesül három dél-budai járattal. Óbudáról átszállásmentes kapcsolat létesül a Batthyány téren, illetve a Széll Kálmán téren keresztül, a Móricz Zsigmond körtér érintésével Budafok, valamint Kelenföld felé.
A fonódó villamoshálózat Bem rakparti ága a Margit hidat és a Batthyány teret kapcsolja össze egybefüggő villamosvonallal, amely közvetlenül köti össze Óbudát és Újbudát. A Széll Kálmán téri ág megépítése közvetlen összeköttetést teremt Buda északi és déli része között. A vonalakon új, alacsony padlós CAF villamosok járnak majd.
A kapcsolódó beruházások, mint a Széll Kálmán tér rekonstrukciója és a Clark Ádám téri villamosalagút bővítése, várhatóan jövő tavaszra fejeződnek be.
Olvass még többet Budapest közlekedéséről az NLCafén:
- Káosz Budapesten: iskolaidőszakban is folytatódnak az útfelújítások
- Budáról Budára a legrövidebb út? Pesten át! – így közlekedtünk a viharban
- Dugó és felújítás – Nem könnyű közlekedni Budapesten