Egy ideig kétséges volt, hogy lesz-e uniós forrás az M3-as metró vágányainak komplex felújítására. Most kiderült, meglesz a pénz. Kihirdetés előtt áll ugyanis az a kormányhatározat, amely az M3-as metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukcióját 125 milliárd forinttal szerepelteti az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2015. évi fejlesztési keretében – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
A költségek
A 15 százalékos hazai társfinanszírozást tartalmazó tétel a projektre folyósítható maximális támogatás, a kedvezményezett a tényleges bekerülési értéktől függetlenül legfeljebb ekkora összeggel számolhat támogatásként. A tényleges költségekre jelenleg még pontos becslés sem adható, a valós kiadások legkorábban a kivitelezési közbeszerzési eljárások eredményes lezárulta után lesznek megalapozottan felmérhetőek.
A felújítás menete
A felújítás a tervek szerint három szakaszban és két ütemben valósulna meg. Az első ütemben az északi és déli szakaszt, a második ütemben a középső – a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti – szakaszt építik át. A felújítandó szakasz munkálatait teljes zárás mellett végzik, az utazóközönséget pótlóbuszok szállítják.
Még több cikk a 3-as metróról az NLCafén:
- 2018-tól utazhatunk a felújított 3-as metrón
- Tűz volt a 3-as metró egyik állomásán
- 3-as metró: kifarolt a felújítási projektből az Alstom