Információk szerint olyan szakemberhiánnyal küzd az állami vasúttársaság, hogy csak nagy bűvészkedésekkel lehet fenntartani az országos hálózat működését. A MÁV-Start éppen ezért erős toborzási kampányba kezdett, a budapesti elővárosi vonatokon például a hangosbemondón rendszeresen elhangzik, hogy a társaság érettségizett munkatársak jelentkezését várja. Ilyesmire korábban nem volt példa. És nem csupán a mozdonyokra és a motorvonatra keresnek vezetőket, hanem felsővezeték-szerelőket, pályamunkásokat, forgalmistákat, kocsirendezőket, jegyvizsgálókat keresnek a MÁV több telephelyére.
A MÁV tájékoztatása szerint jelenleg 2850 mozdonyvezető dolgozik a cégnél, és 150 emberre lenne szükségük. Idén 72 főnek szűnt meg a munkaviszonya, nyugdíjazás, önkéntes távozás, egészségügyi vagy egyéb ok miatt. A társaság nem tért ki rá, de a létszám csökkenésében nyilván szerepe van a külföldre vándorlásnak is, hiszen a fizetések közötti nagy különbség és a piaci kereslet ebben a szakmában is jelentős szívóerőt generál – írja a hvg.hu.
További MÁV témájú cikk az NLCafén
- Minden ötödik vizsgázó megbukik a MÁV-nál
- Így változott a MÁV-menetrend december 13-tól
- Megtáltosodott a MÁV: elképesztő változások a sokat szidott cégnél
- Este 8 után nem indít vonatot a MÁV Budapest és Szeged közötti vonalon