A kérdőívből több lehetséges módja is felsejlik annak, hogyan kereshetne pénzt valaki azzal, hogy népszerű tartalmakat tesz ki. A lehetőségek közt szerepel az, hogy az ismerősök és követők egy gombnyomással kisebb összegeket küldhetnének a Facebook-felhasználóknak, de az is, hogy a Facebook az adott poszt mellett megjelenő hirdetésekből származó saját bevétele egy részét adná oda az embereknek.
A The Verge felidézi, hogy az éppen komoly változáson áteső Facebook már régóta dolgozik bevételmegosztáson alapuló modelleken, de mindeddig csak a nagy követőbázissal rendelkezőket célozta. Habár a kérdőív nyelvezete alapján úgy tűnik, hogy a lehetőséget csak a hitelesített személyes profiloknál mérlegelik, a kérdőívet megkapó újságíró személyes profiljának mindössze 1170 követője van, tehát nem kell majd milliók által ismert embernek lenni a dologhoz. (A profilhitelesítési funkció Magyarországról egyelőre nem elérhető.)
Fontos, hogy mindez csak egy kérdőív, és hogy a Mark Zuckerberg alapította oldalnál még egészen biztosan nem döntöttek az új bevételszerzési és -megosztási lehetőségekről, így azt sem lehet tudni, hogy pontosan ki és milyen feltételekkel lehet erre jogosult. Gyanúnk szerint hasonlóról lesz szó, mint a YouTube esetében, ahol ha valaki (bárki) elég nézett tartalmakat tesz közzé, akkor akár a nulláról indulva is befuthat.
(via HVG)