Az elmúlt szűk egy évtizedben több híd is komoly felújításon esett át Budapesten. Az Újpesti vasúti és a Szabadság híd teljes renoválása 2009-re, a Margit híd rendbetétele pedig 2011 végére fejeződött be. Az elmúlt öt évben annak ellenére nem történt nagyobb felújítás a fővárosban, hogy több átkelő esetében is szükség lenne rá. Azt például 2014 novembere óta tudjuk, hogy a Lánchíd állapota kritikus, és nem halogatható a felújítás, a márciusi betonhullás pedig jelzi, hogy a Petőfi híd is veszélyes.
A Budapest Közút Zrt. a Petőfi híddal kapcsolatban azt közölte: a változékony, csapadékos időjárás okozta a balesetet, a cég vezérigazgatója pedig gyakoribb ellenőrzéseket rendelt el, hogy megelőzzék a jövőbeli veszélyes helyzeteket. Almássy Kornél vezérigazgató szerint a történtek is megerősítették, hogy szükséges az átkelő felújítása, de ezt meg kell előznie a Lánchíd renoválásának. A hirado.hu-nak a Főpolgármesteri Hivatal elismerte, hogy “sürgető” a két híd felújítása, hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a használatuk jelenleg nem veszélyes. A hídmesterek folyamatosan ellenőrzik az átkelők állapotát, és amint olyan történik, ami szükségessé teszi a közlekedés korlátozását, azonnal lép a hídüzemeltető.
(via Híradó)