A bizottság szerda késő este kiadott közleményében azt írta, az egyiptomi kormány által a lezuhant utasszállító feketedobozainak és roncsainak felkutatásával megbízott egyik francia hajó “lokalizálta a repülőgép maradványainak több helyszínét, és elküldték a roncsokról készült első felvételeket a testületnek”. A kutatásban részt vevő csapat és a hajón tartózkodó szakértők térképet készítenek arról, pontosan hol találhatóak a roncsok. Azt egyelőre nem tudni, a repülőgép mely részeit találták meg, és azt sem, hogy a közelben lehetnek-e a feketedobozok.
Egy nappal ezelőtt a bizottság illetékesei közölték, hogy már csak június 24-ig bocsát ki jeleket a repülőgép két feketedoboza, a pilóták beszélgetéseit és a repülési adatokat rögzítő berendezések.
A roncsok megtalálásával és a feketedobozok esetleges lokalizálásával kideríthetővé válna, miért zuhant a tengerbe az EgyptAir utasszállítója.
A roncsokra bukkanó John Lethbridge francia mélytengeri kutatóhajó, amely 6000 méteres mélységig képes lemerülni, és amelyet egy, a feketedobozok nagy mélységből történő lokalizálására és kiemelésére alkalmas tengeralatti robottal is felszereltek, június 9-én csatlakozott a kutatócsoporthoz.
Az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata május 19-én zuhant a Földközi-tengerbe a görög Kárpathosz szigetétől mintegy 230 kilométerre.
Az eddigi ismeretek szerint röviddel azelőtt, hogy az MS804-es járat végleg eltűnt a radarok képernyőjéről, közel három percen keresztül vészjelzéseket adott le, mivel füstöt észleltek a repülő fedélzetén.
A vizsgálatot végző hatóságok eddig nem zárták ki annak eshetőségét, hogy terrortámadás történt, és azt sem, hogy műszaki hiba okozta a katasztrófát.