A Domestos első mosdófelújítási kampányát még 2014 őszén készítettük elő, 2015-ben indult el, 2016-ban pedig már a második évébe lépett. Maga a program egy három hónapos kampány, melynek lényege, hogy minden eladott Domestos termék árából 5 forintot hátrányos helyzetű iskolák mosdóinak felújítására ajánlunk fel.
Az Unilever elkötelezett a társadalmi felelősségvállalási programok iránt, azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2020-ig több mint egymilliárd embernek segít az egészségük és a higiénés szokásaik javításában világszerte. Magyarországon, illetve más kelet-európai országokban – például Lengyelországban, Csehországban vagy Szlovákiában – az általános iskolai mosdók felújításával tesz ennek eleget.
A kampány fontos része, hogy a fogyasztókat is bevonjuk: azon túl, hogy a helyes higiéniás nevelésre hívjuk fel a figyelmüket, egy jó ügy részeseivé is tesszük őket, hiszen tudják, a vásárlással hozzájárulnak egy iskolai mosdó felújításához. Ebben a programban pedig ez az igazán nagy érték, hogy nem pénzt adunk az iskoláknak, hanem felújítjuk, kézzelfogható ajándékot adunk.
Előtte/Utána – fotó: Unilever
Miért éppen az általános iskolai mosdók felújítására esett a választás?
Mert az általános iskola az a terület, ami minden családot érint.
Az iskolákat hogyan választottátok ki?
Munkánkat az Emberi Erőforrások Minisztérium és a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ segítette. Tőlük kaptuk meg azt a listát, amelyen azok a hátrányos helyzetű, jellemzően kistérségi iskolák szerepelnek, amelyek sürgősen felújításra várnak. Ezek közül választottunk ki tízet az ország több megyéjében, amiket aztán a Domestos honlapján és az NLCafé fotóriportjain keresztül bemutattunk. Az olvasók ezekre tudtak szavazni. A tavaszi kampány során 31 000 szavazat érkezett.
A felújítás során milyen arculatot kaptak a mosdóhelyiségek?
Támogató partnereinknek – többek között a Zalakerámiának vagy a Geberitnek köszönhetően – mindegyik iskola mosdója más lett. A felújítás persze nemcsak egy újrafestés volt, komplett fürdőszoba, illetve mosdóhelyiségek, vízcsövek, szaniterek, csempék, ajtók, ablakok felújítását is jelentette. Úgy adtuk át ezeket a mosdókat, hogy a következő évtizedekben szép állapotúak tudjanak maradni.
A 2016-os kampány miben volt más a 2015-ösöhöz képest?
Rengeteg újabb partnerrel bővült az együttműködők listája, többek között a Central Médiacsoport, az NLCafé és a Market Zrt. is felkarolta az ügyet. Az összefogás eredményességét a számok is alátámasztják: míg a Domestos 2015-ben 11,5 millió forintot tudott felajánlani, idén 13,5 millióra nőtt ez az összeg, ami az együttműködő partnerek felajánlásaival 25-30 millió forint beruházási értékre növekedett. A 2015-ös és az idei felújításokkal együtt összesen 1500 kisgyerek iskolai mosdófeltételeit tudtuk javítani.
Mit jelent számotokra ez a teljesítmény?
A vállalat életében ez az egyik kiemelt társadalmi felelősségvállalási kampány, a Domestos történetében az elmúlt 5-10 évben nem volt ehhez hasonló kezdeményezés. Mára azonban ez lett az egyik gerince a márka marketingstratégiájának.
A kezdeményezés nemcsak a fogyasztók körében kapott jó fogadtatást, de különböző marketing- és kreatív kommunikációs díjakat is elnyertünk vele. Idén például elhoztunk a Kreatív Content Marketing Nagydíját, illetve az Effie Doing good díjazásán is aranyat nyertünk. Marketing kategóriában az Unilever három éve nem nyert aranydíjat. A vállalaton belül is hatalmas sikernek számít ez a kampány, a kelet-európai programon belül is kiemelkedő helyet ért el.
Előtte/Utána – fotó: Unilever
A legfontosabb: hogyan fogadták a kisdiákok?
A változás hatalmas volt az iskolai mosdókban, és ez a gyerekek számára is egyértelmű. Nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk nemcsak tőlük, de az intézmény vezetőitől és a tanároktól is. Mindenhol nagy volt az öröm, a gyerekek pedig megértették, valami olyat kaptak, amire érdemes nagyon vigyázni.
Lesz folytatás?
Természetesen! Már a jövő évet tervezzük és készítjük elő. Ugyanebben az időszakban szeretnénk a fogyasztókat bevonni, a nyári szünetben a felújításokat elvégezni, hogy a kisdiákokat szeptemberben már felújított mosdóhelyiségek várják.
Olvass még a Domestos kampányáról az NLCafén!
- Varázspálca helyett pemzli, avagy örökbe fogadtunk egy iskolai mosdót
- Nézegessetek magyar iskolai mosdókat – felújítás előtt és után!
- “Vannak, akik angolvécét csak itt látnak, az iskolában”
- 10 magyar iskola, ahol csoda születik mindennap