nlc.hu
Aktuális
Elővárosi vonatokkal pótolja a MÁV az IC-ket

Elővárosi vonatokkal pótolja a MÁV az IC-ket

Az elővárosi motorvonatok csendesebbek és sokkal kényelmesebbek a MÁV legtöbb szerelvényénél. Az utasok örülhetnek a december közepétől bevezetett változtatásnak, amely szerint néhány vonalon az Intercityket Flirt vonatokat pótolják. Csakhogy ezeket a szerelvényeket rövid távú használatra tervezték. Kérdés, meddig bírják a több száz kilométeres útszakaszok terhelését?

Ismerve a távolsági forgalomban közlekedő, nemegyszer harmincévesnél is idősebb személykocsik műszaki és esztétikai állapotát, az utasok számára mindenképpen jó hír a MÁV-Start bejelentése, mely szerint a december 11-én életbe lépő új menetrendben FLIRT-motorvonatok közlekednek a Budapest-Eger, illetve a Budapest-Veszprém valamennyi gyorsvonattal használt szakaszán. És ugyanez igaz a tatabányai és a győri vonalakra is, ahol jelenleg személyvonatok közlekednek. Budapest és Békéscsaba között munkanapokon gyorsvonatot szolgálnak ki a korszerű járművek.

Jogosan merül fel a kérdés, vajon miért használja az elővárosi forgalomra tervezett elektromos motorvonatokat több száz kilométeres utazásokra a MÁV. Az alacsony padlós építés, a tágas közlekedőterek a gyors utascserét szolgálják, amellyel szemben a hosszú távú utazásoknál több helyre van szükség a kabátok, csomagok elhelyezése miatt és az ülések is szélesebbek. A korszerű távolsági vonatokon pedig minden utasnak jár a 230 voltos csatlakozás.

A vasúttársaság vélhetően kényszerűségből alkalmazza a FLIRT szerelvényeket az intercity-forgalomban. A rendelkezésre álló IC-állomány ugyanis borzasztóan korszerűtlen és elavult. Bár kétségtelenül hosszú évek óta zajlik a koros járművek felújítása, mégsincs elég hadra fogható, jó minőségű távolsági kocsi. A pótlás céljából kifejlesztett és saját gyártású IC+ kocsikból jelenleg mindössze a két prototípus került forgalomba, azok is nemzetközi vonalakon járnak – írja a Magyar Idők.

És hogy a nagyobb megterhelést hogyan bírják majd a lassabban is közlekedő elővárosi vonatok, azt egyelőre nem tudni. Átmeneti megoldásként remélhetőleg beválnak.

Elővárosi vonatokkal pótolják az IC-ket
Elővárosi vonatokkal pótolják az IC-ket (fotó: Mávcsoport)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top