Ismerve a távolsági forgalomban közlekedő, nemegyszer harmincévesnél is idősebb személykocsik műszaki és esztétikai állapotát, az utasok számára mindenképpen jó hír a MÁV-Start bejelentése, mely szerint a december 11-én életbe lépő új menetrendben FLIRT-motorvonatok közlekednek a Budapest-Eger, illetve a Budapest-Veszprém valamennyi gyorsvonattal használt szakaszán. És ugyanez igaz a tatabányai és a győri vonalakra is, ahol jelenleg személyvonatok közlekednek. Budapest és Békéscsaba között munkanapokon gyorsvonatot szolgálnak ki a korszerű járművek.
Jogosan merül fel a kérdés, vajon miért használja az elővárosi forgalomra tervezett elektromos motorvonatokat több száz kilométeres utazásokra a MÁV. Az alacsony padlós építés, a tágas közlekedőterek a gyors utascserét szolgálják, amellyel szemben a hosszú távú utazásoknál több helyre van szükség a kabátok, csomagok elhelyezése miatt és az ülések is szélesebbek. A korszerű távolsági vonatokon pedig minden utasnak jár a 230 voltos csatlakozás.
A vasúttársaság vélhetően kényszerűségből alkalmazza a FLIRT szerelvényeket az intercity-forgalomban. A rendelkezésre álló IC-állomány ugyanis borzasztóan korszerűtlen és elavult. Bár kétségtelenül hosszú évek óta zajlik a koros járművek felújítása, mégsincs elég hadra fogható, jó minőségű távolsági kocsi. A pótlás céljából kifejlesztett és saját gyártású IC+ kocsikból jelenleg mindössze a két prototípus került forgalomba, azok is nemzetközi vonalakon járnak – írja a Magyar Idők.
És hogy a nagyobb megterhelést hogyan bírják majd a lassabban is közlekedő elővárosi vonatok, azt egyelőre nem tudni. Átmeneti megoldásként remélhetőleg beválnak.