A gödöllői balesetben érintett repülőgépek pilótái hibáztak, amikor nem tartották be a vonatkozó szabályokat, a gépek ezért ütköztek össze és zuhantak le. Baumann Zsolt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának főosztályvezetője a Magyar Időknek beszélt a november 29-én jogerős határozattal lezárult vizsgálat eredményéről.
Két kisrepülőgép ütközött össze a gödöllői reptér közelében szeptember 18-án reggel, a balesetben négyen meghaltak. Mindkét gép a gödöllői repülőtérről szállt fel. Először a Cessna emelkedett a levegőbe, négy ejtőernyőssel a fedélzetén, akik a baleset előtt a feladatuknak megfelelően kiugrottak a gépből. A másik, Piper típusú jármű sétarepülésre indult fedélzetén a pilótával és két utassal, édesanyával és kisfiával. A repülőgépek a levegőben, szemből ütköztek, miközben a Cessna leszálláshoz készült, a Piper pedig épp csak felszállt.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálatának eredménye megállapította, hogy a pilóták több szabályt is megsértettek, például nem tartották be az úgynevezett VMC (Visual Meteorological Conditions), vagyis “látás utáni időjárási kondícióknak” megfelelő repülési szabályokat. Tanúvallomásokból pedig az derült ki, hogy a sétarepülést végző gép pilótájának ugyan volt megfelelő (PPL) vizsgája, de utasokat egyáltalán nem szállíthatott volna.
UPDATE
A Légügyi Hivatal november 29-én kelt határozata még nem jogerős, ugyanis a rendőrség egy későbbi tájékoztatása alapján az áldozatok hozzátartozóinak jogutódlásában bekövetkezett változás miatt a fellebbezési határidő még nem járt le.