nlc.hu
Aktuális
Ónos eső: a szóróanyag miatt életveszélyesek a fővárosi járdák, megállók

Ónos eső: a szóróanyag miatt életveszélyesek a fővárosi járdák, megállók

A keddi ónos eső ismét megbénította a közlekedőket. A főutak ugyan járhatók a fővárosban, és országszerte is folyamatosan takarítják őket, a mellékutak viszont még mindig katasztrofális állapotban vannak. A járdák és a megállók pedig inkább jégpályára emlékeztetnek, semmint várakozásra alkalmas járdaszakaszra. Kinek a felelőssége mindez?

Csütörtökön reggel a megállók és a járdák leginkább korcsolyapályára emlékeztettek a Budapest közvetlen szomszédságában lévő Budakeszin, de nem volt jobb a helyzet a Budagyöngyénél, illetve a Kelemen László utcánál sem. Bár a megállók, terek, aluljárók, főutak és mellékutaknak van “felelőse”, az eltakarításnál, felújításnál és karbantartásnál mégsem törik magukat. Rendszeresen előfordul, hogy a hóesés, az ónos eső, a fagyás–olvadás váltakozása szinte megbénítja az országot. Holott semmi rendkívüli nem történik, hiszen tél van és az előrejelzések is egész pontosan működnek…

“A főváros főútvonalhálózata, ami 1200 km hosszú, jó állapotban van, legalábbis nem érkezett ezekre az utakra panasz” –  mondta el az NLCafé megkeresésére Dorogi Gabriella, a Fővárosi Közterület Fenntartó szóvivője. “Budapest mellékútjai csaknem háromezer kilométer hosszúak, csütörtökön már ezeken is folyamatosan dolgoznak a hókotrók és a szórógépek. A buszmegállók, villamosmegállók nem hozzánk tartoznak, hanem a közlekedési társasághoz, illetve vannak olyan nagy aluljárók és terek, ahol közös az eltakarítási és karbantartási feladat a BKV-vel. A fővárosi tulajdonú járdaszakaszokat természetesen takarítjuk, tegnap 400 ember dolgozott ezeken kézi erővel, ma pedig 450 munkás csinálja ezt. Hómunkásokat most nem keresünk, mert további csapadék egyelőre nem várható. Az a baj, hogy az elmúlt időkben annyira hideg volt, amit a szóróanyag nem bír ki, vagyis hiába szórjuk fel a járdákat vagy az utakat, mínusz 10 fok alatt nem sokat érnek ezek a szerek.  A meteorológia egyelőre melegedést ígér, szóval bízunk benne, hogy nemsokára mindenhol jól lehet majd közlekedni–  mondta el a FKF szóvívője.

A fővároson kívüli utak és járdák takarítása az illetékes önkormányzathoz vagy az utak aktuális fenntartójához tartozik. A legtöbb gondot a jeges járdák okozzák, melyeknek a lakók vagy az önkormányzatok a felelősei. 

Továbbra is csúszik minden, az utasokat óvatosságra intik

Sokan látták, hogy a Népfürdő utcai megálló milyen állapotban volt tegnap, és az is ismeretes, hogy egy férfi simán útra kelt Budán egy snowboarddal. Jól csúszott, de az idős emberek mégsem közlekedhetnek ilyesmivel…

Holnap jobb lesz – ezt ígéri a BKV

A tömegközlekedési eszközökön egyébként folyamatosan figyelmeztetik az utasokat, hogy vigyázzanak, mert a megállók és a buszok, villamosok lépcsői csúsznak. A BKV oldalán pedig mindenkit arról tájékoztatnak, hogy folyamatos a síkosságmentesítés. Jelenleg a BKV partnercége közel 250 emberrel dolgozik azon, hogy a megállók ne csússzanak. A kifogásolható helyekre folyamatosan visszarendeljük a céget, és a megrendelést akkor tekintjük teljesítettnek, amikor azt maradéktalanul elvégezték. A BKV megállóhelyeinek megtisztításán jelenleg is folyamatosan dolgoznak, ez a munka az éjszaka folyamán is folytatódni fog, amely alapján a holnapi napon már rendezettebb állapotokkal találkozik az utazóközönség” tájékoztatta a BKV illetékese az NLCafét. Ha valakit baleset ér a csúszós megállókban, akkor a kárrendezés a BKV-t terheli. 

Éjszakára enyhe időt ígér az időjárás-előrejelzés, ha azonban fagy, akkor a napközben megolvadt havas latyak ismét csúszni fog.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top