“Most már jól vagyok, lement rólam a stressz nagy része, én legközelebb csak május végén megyek spanyolból, az emelt szintű angol érettségim már tavaly megvolt. Reggel az apukám vitt be az iskolába, ezért mi nem késtünk el, de az egyik osztálytársam végszóra esett be a metróleállás miatt. A történelem közepesen nehéz volt, ilyenre számítottam, nagyjából erre készítettek fel minket. A két esszétémából az ókori görög hitvilágot választottam, a nagy esszének pedig a dualizmus korát. Erre a két fogalmazásra összesen másfél órát szántam, és tényleg kellett is rá annyi, de tulajdonképpen örültem ezeknek a témáknak, tudtam és értettem is őket. Remélem, hogy jól sikerült.”
“A többiben bizonytalanabb vagyok, annak azonban örültem, hogy a válaszolós feladatok mind karikázósak, aláhúzósak voltak, mert így gyorsan lehetett haladni vele. Először a feladatos részt csináltam meg, és így maradt a végére a két esszé, ami nagyon fontos, hogy jó legyen, mert az összes pontszám felét ez adja. A megadott időre pont készen lettem, de úgy láttam, hogy a többiek is hasonlóan jártak, mert szinte mindenki a végéig írta. Az osztálytársaim, a barátaim is azt mondják, hogy közepesen nehéz volt a történelem érettségi, tehát megoldható, megírható volt. Azt, mondjuk, tökre nem értem, hogy egy úgynevezett számolós feladat hogyan kerülhet bele a történelemérettségibe, ugyanis a kisebbségekről szóló kérdésben semmilyen más dolgunk nem volt, mint a táblázatból számolni. Nem tudom, hogy egy diszkalkuliás gyerek hogyan tud megoldani egy ilyen feladatot…”