Az adategyeztetési kötelezettség mintegy 4 millió SIM-kártyát érintett, ebből több mint 2,7 milliót azonosítottak a tulajdonosok vagy a használók péntek éjfélig. Az elektronikus hírközlésről szóló törvény értelmében a nem egyeztetett kártyákat a szolgáltatók kötelesek lekapcsolni, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ennek végrehajtását a határidő lejárta után is ellenőrzi.
A hatóság ismét hangsúlyozta: nincs jogi akadálya annak, hogy a szolgáltatók új szerződéssel a kikapcsolás után is visszaadják a hívószámot és az egyenleget, ha az adategyeztetést utólag elvégezték. Erre a Telekom, a Telenor és a Vodafone is nyitott.
A Telenor hétfőn az MTI kérdésére közölte: körülbelül 30 ügyfelük jelezte, hogy az adategyeztetés ellenére lekapcsolták a kártyáikat. A cég az esetek kivizsgálását és az ügyfelek kompenzálását, valamint a kártyák visszaállítását ígérte. A Magyar Telekom hétfői tájékoztatása szerint csak egyedi eseteket kellett megoldaniuk, az érkező ügyfelek többnyire elmulasztották az adategyeztetést, és ezért új szerződést akartak kötni.