2017-ben eddig összesen több mint 11 ezer hirdetés került fel a Profession.hu állásközvetítő oldalra. Tavaly ez a szám éppen csak megközelítette a 10 ezret, 2015-ben pedig 7 939 volt. Bizonyos piacokon egyre nagyobb a munkaerőhiány, a szakértők szerint pedig ez azzal jár, hogy a vállalatoknak új módszerekkel kell vonzóvá tenniük magukat az álláskeresők szemében.
Ezeknek az eszközöknek nevük is van, a Pénzcentrum cikke szerint vállalati wellbeing-megoldásoknak hívják őket. Olyasmikről van szó, mint a relaxációs helyiségek kialakítása, a sétáló meetingek szervezése, vagy az irodai környezet összehangolása a természettel. Ilyesmik építik a vállalati márkát, mondják a szakértők. A cikkben arról is szó van, hogy hamarosan írott önéletrajzok helyett inkább videókat várnak majd a cégek, a HR-esek munkáját pedig mesterséges intelligencia fogja segíteni.