nlc.hu
Aktuális
Ez az újság több pénzt kér a férfiaktól, mint a nőktől

Ez az újság több pénzt kér a férfiaktól, mint a nőktől

Egy kanadai magazin síkra szállt a bérek egyenlőségéért, ehhez pedig ötletes és látványos figyelemfelkeltő akcióba kezdtek.

A Maclean’s című havi lap kétféle címlappal dobta piacra legutóbbi számát. A nőknek szóló változatért 6,99 kanadai dollárt, vagyis körülbelül 1414 forintot kérnek, ennyibe kerülnek az egyes lapszámok minden hónapban. A mostani kiadáshoz azonban készült egy másik címlap is, amely szerint a férfiaknak ennél többet, 8,81 dollárt kell fizetniük, ha meg akarják vásárolni a magazint.

A lap kiadója 26 százalékkal drágábban kínálja a termékét a férfiaknak, ugyanis a kanadai statisztikai hivatal szerint az országban átlagosan ennyivel keresnek többet a teljes munkaidőben dolgozó férfiak a teljes munkaidőben dolgozó nőknél.

A különbözetből a legdurvább bérkülönbséget mutató területeken dolgozó nőket támogatják (Fotó: www.macleans.ca)

A Maclean’s kiadója weboldalán azt írja, a bérek egyenlőtlensége évtizedek óta komoly társadalmi probléma, amellyel kapcsolatban ennek ellenére kevés érdemi lépés történt – egészen a közelmúltig.

Szerencsére egyre több hasonló megmozdulást lehet látni világszerte: 2016-ban az ausztrál University of Queensland diákjai kívánták felhívni a figyelmet a problémára. Ezért sütivásárt tartottak, azonban a férfi vásárlóknak pontosan annyival kellett többet fizetniük, mint amennyivel többet keresnek.

Nagy-Britanniában pedig Carrie Grace, a BBC Kínával foglalkozó tudósítója mondott fel, amikor megtudta, hogy pont feleannyit keres, mint két férfi kollégája. Izlandon a szigetország női munkavállalói összefogtak, és délután 2 óra 38 perckor felálltak a munkahelyükön – pontosan 30 százalékkal dolgoztak kevesebbet, hogy ezzel illusztrálják a fizetési egyenlőtlenségeket. Ennek hatására a skandináv ország kormánya elfogadott egy törvényt, amely a 25-nél több alkalmazottat foglalkoztató cégek számára kötelezővé teszi az azonos bérezést.

A lap szerkesztői hangsúlyozták, hogy a dupla címlapos kampány valóban leegyszerűsíti a társadalmi problémát, ellenben igen látványos módja az ezzel kapcsolatos ismeretterjesztésnek. A lapszám értékesítéséből befolyó összeget – egészen pontosan a férfiak által befizetett különbözetet – jótékony célokra fordítják: olyan területeken dolgozó nőket támogatnak majd az összegyűlt összegből, ahol a bérezési különbségek a legnagyobbak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top