Testvérlapunk, a 24.hu számolt be róla, hogy a BKV közbeszerzési felhívást tett közzé az orosz metrószerelvények szellőzésének átalakítására. A megoldást a meglévő ventillátorok teljesítményének fokozása jelentheti. Ahogy a fejlesztési specifikációban írják: „a megújult járműállomány eddigi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok alapján a kényszerszellőzés (…) kevéssé bizonyult hatékonynak a nyári hőségben”.
A felpörgetett ventillátorok extra zajterhelést jelentenek, különösen akkor, amikor a szerelvények az állomásokon állnak, a rendszert ezért úgy tervezik átalakítani, hogy a megállókban csökkenjen a szellőző berendezések fordulatszáma.
A BKV a metró egyik kocsiján már sikeresen tesztelte a prototípust, a közbeszerzés nyertesének ezt a rendszert kell majd tartós üzemre átterveznie és 1299 darabban legyártani. A beszerelést a BKV végzi majd.
A Metróért Egyesület Facebook-oldalán közzétett állásfoglalása szerint a szerelvények szellőzése hibás konstrukcióval lett megoldva.