Megúszták a Waldorf-iskolák a köznevelési törvényt

nlc | 2019. Július 19.
A köznevelési törvény módosítása nem fogja ellehetetleníteni a Magyarországon működő Waldorf-iskolákat.

A Magyar Waldorf Szövetség ügyvezetője szerint a 45 magyar Waldorf-iskola megússza a köznevelési törvény sokat vitatott módosítását – írja a 24.hu az Indexre hivatkozva. Sok szülő aggódott a törvény miatt, hogy az hátrányosan érintheti az alternatív iskolákba járó gyerekeiket.

A szövetség ügyvezetője, Szabó Zoltán elárulta, hogy a szervezet képviselői szerdán egyeztettek Bódis József oktatási államtitkárral és Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkárral, ahol sikerült elérni, hogy semmissé tegyék a kötelező osztályozásra vonatkozó előírást, de emellett is több módosítást fognak egyértelműbbé tenni a jövőben. 

Képünk illusztráció (Fotó: iStockphoto)

A Waldorf-rendszerű iskolákban a diákok szöveges értékelést kapnak, a tananyagot pedig éves bontásban dolgozzák fel – nem 45 perces órákon, hanem 3-4 héten keresztül, egy-egy téma tömbösítésével –, így a kötelező féléves beosztás ellehetetlenítette volna a jelenlegi működésüket. Ehhez egyértelműsíteni kellett azt a rendelkezést is, amely szerint az alternatív iskolák nem térhetnek el 30 százalékot meghaladó mértékben a kerettanterv tantárgyi struktúrájától.

Szabó Zoltán hozzátette, az oktatási államtitkárság a tapasztalataik szerint elismeri a Waldorf-iskolák eredményeit, és nem áll szándékában felforgatni a működésüket.

Exit mobile version