Kivonták a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját. A padlólemezeket ugyanis gyakorlatilag felzabálta a rozsda. A 69 milliárdért beszerzett új szerelvényekkel nagyobb a baj, mint gondolták, írta meg az mfor.hu.
Az olcsón beszerzett járművek először a késés, majd az ajtók problémás csukódása miatt kerültek be a hírekbe, később kiderült, hogy a rozsdásodás is egyre aggasztóbb méreteket ölt. A kocsiszekrények szokatlan mértékű korróziójára már 2017 májusában, néhány hónappal a kocsik érkezése után felfigyeltek. Később találtak rozsdát és bemaródásokat a tetőfelületen is. Most pedig a padlóról derült ki, hogy felzabálta a rozsda. Mindezt a BKV új Igazgatóságának decemberi ülésén ismerte el a fővárosi közlekedési cég egyik vezetője, aki szerint felesleges a probléma kivizsgálásával független szakértőt megbízni. A lap szerint a BKV két és fél éve tud a problémáról, de eddig tagadták.
A decemberi ülésen azonban az is kiderült, nemcsak a rozsdásodás a gond: a prototípus jármű padlójának megbontása után ugyanis azzal szembesültek, hogy oda a rozsda zabálni jár, a szerelvények három évig se bírták.
A járműveket az Mfor információi szerint a javításig nem engedik ki a forgalomba, mert félő, hogy beszakad a padlójuk.