A most pénteken kezdődő felújítás során elvégzik a következők műemléki felújítását a Nyugati pályaudvaron:
- a vágánycsarnok tetőszerkezete
- a csatlakozó üvegszerkezetek
- a pénztárcsarnok
- az épületben működő gyorsétterem
- hat homlokzati torony tetőszerkezete
- továbbá a fejlesztés részeként több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a pályaudvar tetőszerkezetét
- megújul a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat
- modernizálják az utastájékoztatási rendszert is
A nagyszabású beruházásra azért van szükség, mert a Nyugati a legforgalmasabb pályaudvar Magyarországon: évente 18 millió utas fordul meg itt, naponta 480 vonat halad át a pályaudvaron, ráadásul az elmúlt 40 évben nem végeztek itt átfogó felújítási munkálatokat. A fejlesztéseket a Magyar Építő Zrt. hajtja majd végre, amelyek összköltsége csaknem 9 milliárd forint.
A tervek szerint a kormány következő lépése az lesz, hogy a főváros vezetésével megújítják a jelenleg meglehetősen elhanyagolt Nyugati teret, ahol naponta több százezer utas fordul meg. A Nyugati tér érinti a hármas metró és a 4-es és a 6-os villamos vonalát is, előbbi 550 ezer, utóbbi pedig naponta 400 ezer utast szállít.
Figyelem, változik a MÁV menetrend!
A december 7-ig tartó felújítás alatt megváltozik a vonatok indulási és érkezési helyszíne. Például a május 11-én 4 órától június 19-én 22.15-ig a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon közlekedő sebesvonatok Zugló megállóhelyről indulnak és oda érkeznek a Nyugati pályaudvar helyett. A MÁV azt kéri az utasoktól, hogy a pályaudvaron végzett felújítási munkálatok ideje alatt a menetrendekről a www.mav.hu/nyugati oldalon még indulás előtt tájékozódjanak.
Vonatozás a koronavírus alatt
A járványhelyzetben a MÁV járműveit minden nap fertőtlenítik, a le- és felszálló utasok számára a társaság munkatársai ingyenes kézfertőtlenítést biztosítanak a pályaudvarokon, hétfő óta pedig a vasúti kocsikban is kötelezővé tették a szájmaszkok használatát. A járvány miatt az utasok száma 80-90 százalékkal csökkent a korábbi időszakhoz képest.
A vasút fejlesztése a járványhelyzetben sem állt le: hamarosan megkezdődik a Keleti pályaudvar teljes vizes blokkjának felújítása, a későbbiekben pedig erre épül majd a pályaudvar aluljáró szintjének és vágánycsarnok szintjének akadálymenetesítése, a tervezett fejlesztések várhatóan jövő nyáron zárulnak le.
(via MTI)