A 3-as metróvonal felújításának mindig is a középső szakaszát tartották a legnehezebbnek, mert itt a forgalmas belváros egyik legfontosabb útvonala esik ki a hálózatból. Nos, pont ez következik most, hosszú időre pótlóbuszokra kényszerítve a főváros tömegközlekedőinek jó részét. A metrópótló lehetőségek közül várhatóan az M3-as jelű metrópótló busz lesz a legkihasználtabb, ami szinte végig a metróalagút felett halad, egyedül a Ferenciek terét nem érinti, helyette az Astorián áll meg – írja a Telex.
A buszok csúcsidőben 45 másodpercenként, napközben 90 másodpercenként követik majd egymást, a legtöbb szakaszon saját buszsávban haladva. A felfestett buszsávok miatt ezen a szakaszon autóval is nehezebb lesz haladni. A 14-es villamossal érkezőket segítik az M14 jelű sűrítő pótlóbuszok, amik a legforgalmasabb időszakban segítik át az utasokat a Lehel térről a Nyugati pályaudvarra, és rögtön a Lehel téri villamosmegálló mellől indulnak. A Nagyvárad tér felől a 2M metrópótló villamosvonalat is használhatjuk. A járat a Keleti pályaudvartól indul, és a 24-es villamos vonalán eléri a Nagyvárad teret, majd a Haller utcáról a Soroksári útra fordulva a 2-es villamos útvonalán, a pesti rakparton keresztül a Jászai Mari térig közlekedik. Sűrűbben fog közlekedni a 2-es villamos, de a belvárosban jól használható még a többi metróvonal, a 4-es, 6-os villamos, valamint egyes trolivonalak is. A főváros az autósoknak azt javasolja, hogy amennyiben lehetséges, kerüljék el a belvárost, elkerülőútnak a Hungária körgyűrűt javasolva. A biciklizőknek is akad egy rossz hír: az új buszsáv miatt megszűnik az eddigi kerékpársáv, a bringások nyugodtabban haladhatnak a párhuzamos ferencvárosi utcákban.