Ahogy azt mi is megírtuk, Ukrajna a tranzitdíjakkal kapcsolatos problémák miatt augusztus elején felfüggesztette az olajszállítást a Barátság kőolajvezeték déli szakaszán keresztül. A vezeték déli ága Magyarországot, Szlovákiát és Csehországot látja el az orosz típusú olajjal. A vezeték ezen szakaszán átlagosan napi 250 ezer hordó kőolaj érkezik Oroszországból, amelyet döntő részben a Mol és a lengyel PKN Orlenhez tartozó Unipetrol vásárol meg.
A Molnak köszönhetően azonban újraindulhat a Barátság vezeték
A Mol egyeztetést folytatott az ukrán és az orosz féllel a Barátság vezeték újraindításáról, és átutalta az ukrajnai szakasz használatért fizetendő tranzitdíjat – közölte a társaság szerdán az MTI-vel.
„A díjkötelezettség átvállalásával a Mol gyors megoldást nyújtott a problémára: az ukránok ígérete szerint néhány napon belül újraindulhat a kőolajszállítás, amely pár napja a banki oldalon felmerülő technikai akadályok miatt állt le” – olvasható a közleményben.
A tájékoztatás szerint a gyors intézkedést az ellátási helyzet tette indokolttá: a Barátság kőolajvezeték déli szakaszán keresztül érkezik a kőolaj Magyarországra, Szlovákiába és Csehországba is, és bár a Molnak Magyarországon több hétre elegendő saját tartaléka van, regionális nagyvállalatként a környező országok ellátásbiztonságáért is felelősséget vállal.