Súlyos a BKV pénzügyi helyzete: az energiaválság, az ukrajnai háború és az infláció is gondot okoz. Állami, illetve fővárosi segítség nélkül nem is tartják elképzelhetőnek a folytatást, mondta a közlekedési cég a Népszavának.
Mivel a hosszú távú beruházási hiteleik közül egyet sem engedélyezett a kormány, így nem tudják megvenni a régi áron elérhető villamosokat, nem köthetik meg a lezárt elektromosbusz-beszerzési tender szerződését, de nem kezdhetnek bele a hamar megtérülő fűtéskorszerűsítési és -szigetelési projektekbe sem.
A BKV a lap szerint azt fontolgatja, hogy részben vagy egészben bezárja az Akácfa utcai központi irodaházat, az ott dolgozóknak máshol keresnek helyet.
Szóba kerültek a rozsdásodó metrószerelvények is, a BKV 10 milliárd forintos kárigénnyel élt az M3-as metrókocsik miatt az orosz gyártóval szemben. A mostani helyzetben ennek eléggé kétséges a sorsa, a működéshez szükséges, amúgy is akadozva érkező orosz alkatrészekre pedig szankciókat vetettek ki a háború miatt. Ezzel kapcsolatban a Népszavának azt mondta a BKV, hogy az év vége helyett jövő nyárig biztosított az utánpótlás, mivel a BKV és az orosz Metrowagonmash megtalálta a jogi kiskaput az orosz termékekre kivetett szankciók megkerülésére.
Nem tartanak a metró leállásától sem. Mivel jóval kevesebb a meghibásodás, mint korábban, így a kisebb mennyiségben érkező alkatrészeket is elegendőnek tartja a BKV. Gondot okozhat viszont, hogy a rozsdásodás garanciális javítása február óta szünetel. Az első szerelvények padlólemezei három év alatt teljesen átlyukadtak, az azóta javított kocsikon újra megjelentek a rozsdafoltok. Bár a később gyártott kocsiknál nem ennyire súlyos a helyzet, a rozsdásodás előbb-utóbb azokon is megjelenik, állítják a cég szakértői, de szerintük ez nem olyan nagy gond, mivel tíz év, mire egy megjelenő rozsdafolt problémát okoz az üzemeltetésben.