Egy zárt csoportban közzé tett, hosszú Facebook-posztból derült fény a történtekre: mint a 444.hu írja, az eljárásokat a bejegyzés szerzője, Ádám Zoltán, a Corvinus Közgazdasági Intézetének docense kezdeményezte, mert tudomására jutott, hogy a téli vizsgaidőszakban “az egyik hallgató a többiektől fizikailag elkülönítve, egy kifejezetten neki készített vizsgasor alapján tehetett (sikeres) vizsgát, miközben az illető a minden más hallgatóval szemben szigorúan érvényesített tantárgyi adatlap feltételrendszere szerint eleve nem is kaphatott volna a tárgyból elégtelennél jobb jegyet.”
A hallgató családja “a sajtóban elérhető, nyilvános információk szerint érdemi Mol-részesedéssel rendelkezik”, a szülők pedig személyesen és e-mailben is próbáltak nyomást gyakorolni és közbenjárni az egyetem vezetőinél, hogy a gyerekük kaphasson még egy lehetőséget, áll a cikkben.
“Véleményem szerint az ügynek különös aktualitást ad az a körülmény, hogy az Európai Bizottság döntése értelmében napirendre került az államiból alapítványi fenntartásba került magyar egyetemek akadémiai autonómiájának kérdése. Meggyőződésem szerint az ügy rávilágít arra, hogy az akadémiai autonómiát nemcsak az korlátozhatja, ha a fenntartó alapítványok kuratóriumaiban kormánytagok ülnek, hanem az is, ha olyan vállalati vezetők, akikkel szemben az egyetem és annak vezetői egyoldalú függő helyzetben vannak” – folytatta posztjában az egyetem docense.
A vizsgálattal kapcsolatban a 444.hu megkereste a Budapesti Corvinus Egyetemet. A kommunikációs osztály nem erősítette meg, de nem is cáfolta a bejegyzésben írottakat, a bejegyzés állításaira lényegében nem reagált.
Fotó: Getty Images