Régóta tervezték a ciprusi utat – mesélte az édesanya, Rados Ágnes az RTL Híradónak. A család pénteken repült volna a Ryanair járatával, de csak másnap jutottak el a szigetre, miután újabb repülőjegyeket kellett vásárolniuk. Az anya szerint emiatt hatszázezer forintos kárt szenvedtek.
„A földi asszisztenciának időben oda kell érni, hogy segítsenek nekünk, mert mindig kérünk ilyen segítséget, hogy ne kelljen a kerekesszékkel végigállni a sorokat, és ne tartsunk fel mást” – magyarázta az édesanya.
Elmondása szerint ezúttal is időben kiértek a reptérre, és kérték az igényelt reptéri segítőt. Itt érte őket az első meglepetés.
„A hölgy nem azt mondta, hogy jó, akkor maradjon itt, és akkor annak rendje módja szerint előrevesszük, hanem közölte, hogy nincs priority lehetősége, álljunk be a sor végére” – mondta a nő az RTL-nek. Nem mertek vele vitatkozni, mert állítólag „ideges volt, asztalra csapott, látszott rajta, hogy nincs jó passzban.”
Több mint 40 perc után kerültek sorra, és bár végül sikerült mindenkinek becsekkolni, ekkor már késő volt. Hiába rohantak keresztül a reptéren nagyszülőkkel, kerekesszékkel a kapuig.
„Közölték, hogy mi már nem szállunk fel, de nemcsak mi, hanem előttünk összesen harminc embert hagytak akkor ott a terminálon” – mesélték a történteket a híradónak. Ágnes idegesen beszélt a reptéri alkalmazottal, és erre hivatkozva nem kaphattak ingyen új jegyeket egy másik Ryanair járatra. Így 245 ezer forintot kellett kifizetniük. Bár Ágnes szerint összesen legalább 600 ezer forint a káruk.
A Ryanair a hétvégére tekintettel időt kért az RTL Híradótól, hogy utánanézzenek az ügynek.
Az RTL Híradó egyébként szombaton egy másik esetről is beszámolt, ami szintén egy mozgáskorlátozott emberrel esett meg a Ryanair járatán. Két választási lehetőséget kapott: marad Milánóban, vagy kerekesszéke akkumulátora nélkül utazik haza Budapestre.