Augusztus 11-én óriási eredményt értek el azok, akik az önvezető autókban látják a jövőt. San Francisco városában az önvezető autókat működtető társaságok megkapták az engedélyt, hogy a hét minden napján, a nap 24 órájában szállíthassák városszerte az utasokat. A robotaxik üzemeltetésére a Waymo és a Cruise vállalatok szerezték meg az engedélyt: korábban ilyen taxiszolgáltatást kizárólag kísérleti stádiumban, szigorúan kontrollált keretek között (a Cruise kizárólag éjszaka járathatta az autóit, a Waymo pedig csak egy biztonsági sofőr jelenlétében) lehetett igénybe venni, ám mostantól – a taxisofőrök nagy bánatára – bátran számolhatunk azzal, hogy az önvezető autók gyorsan elveszik majd a hivatalos taxisofőrök és az Uberből élők munkáját.
Az önvezető taxikat működtető társaságok meggyőződése, hogy az általuk bevezetett technológia biztonságosabbá teszi majd a közlekedést az utakon. A kaliforniai hatóságok döntése komoly ellenállásba ütközött, egy nyilvános meghallgatáson sokan fejezték ki a kételyeiket afelől, hogy a technológia már van olyan állapotban, hogy tömegesen jelen lehessen a nagyváros útjain. Az autóellenző civilek szintén nem üdvözölték az új technológiát: szerintük ez is csak azt szolgálja, hogy az autógyártók még több autót tudjanak eladni, és elárasszák velük az utakat.
Szex a taxiban
Nem sokkal a robotaxizás bevezetése után szokatlan trend vette kezdetét. Beszámolók szerint több pár arra használta a vezető nélküli járműveket, hogy a hátsó ülésen lezavarjanak egy menetet, míg a kocsi elfurikázta őket A-ból B-be. A mozgó autóban szexelésnek önmagában is vannak komoly biztonsági kockázatai, és úgy tűnik, hogy mostanáig a legnagyobb visszatartó erővel nem ez, hanem a sofőrök jelenléte bírt. A San Francisco Standard több embert is megszólaltatott, aki önvezető taxiban szexelt, és bár a megszólalások névtelenek voltak, a cikket készítő újságíró azt számlák alapján ellenőrizni tudta, hogy maguk az utazások valóban megtörténtek.
A tény, hogy kint voltunk és bárki láthatott minket, már maga a tabudöntés is sokkal mókásabbá és izgalmasabbá tette az élményt
– mesélte az egyik érintett nő a lapnak. Megan és párja nem spontán döntött a szexelés mellett, előre készültek rá. A nő szándékosan úgy ült be a taxiba, hogy csak egy szál köntöst viselt. A cikkben megszólal egy Alex nevű férfi is, aki az éjszaka korábban már közlekedő Cruise taxikat egy ideje már használta e célból. Elmondása szerint hatszor fordult már ez vele elő, amiben volt sima előjáték és teljes szex is.
Senki nem mondja azt neked, hogy nem lehet
– foglalta össze, miért élvezte a helyzetet. A lap rajtuk kívül még négy emberrel beszélt, akik a Cruise éjszakai robotaxijait szexelésre használták, vagyis gyakorlatilag hotelszobaként tekintettek rá.
Kamerák előtt
A robotaxikról azért nem árt tudni, hogy a kameráik nem csak az utat vizslatják, hanem az utastérben történteket is rögzítik. Persze ezeket a felvételeket alapból senki nem nézi meg, de amennyiben történik egy baleset, akár csak egy koccanás, az összes idevágó felvételt megvizsgálják, így pedig van rá esély, hogy a robotaxis együttlétről sokak által látott felvétel készüljön. Ugyanakkor a pároknak érdemes kitakarítani az autót maguk után, ugyanis ha tisztasági problémák merülnek fel – például a következő utas jelenti, hogy valami ragacsos dologra ült az ülésen –, szintén előkerülhetnek a felvételek, ami már önmagában is kellemetlen, de még egy vaskos takarítási díjat is felszámolnak mellé.
Szintén előfordulhat, hogy a rendőrség kéri be a robotaxi által készített felvételeket, ha a kocsi olyan területen haladt át, ahol a környéken épp valami bűntény történt. Ugye senki sem szeretné, ha rendőrök csámcsognának a „házi” szexvideóján? Egyébként a taxik ablakai nem sötétítettek, szóval a legnagyobb esély arra van, hogy a kocsiban szexelő párt valaki odakintről szúrja ki.
A mozgó szállodai szobákra látszólag van igény, így elképzelhetőnek tűnik, hogy a jövőben külön kocsikat rendeznek be külön e célból, hogy a pároknak ne a munkahelyükre siető középvezetők autóit kelljen összefoltoznia. Persze a cégek a felhasználói feltételeik szigorításával egy kicsit nehezebbé tudják tenni a taxikban szexelők dolgát, mert a mostani verzióban egyelőre nem szerepel az autóikban szexelés szó szerinti megtiltása, bár abba, hogy tilos a másokkal szembeni fenyegető, konfrontáló, diszkriminatív, zaklató, tiszteletlen, sértő vagy oda nem illő magatartás, akár ezt is bele lehet magyarázni.