

A 3-as metró több megállójánál is tócsákban áll a víz és látványos vízfolyások alakultak ki az elmúlt időszak kitartó esőzése és havazása nyomán. Mint a Népszava írja, a metróvonalak üzemeltetését végző BKV Zrt. nem tagadta a sorozatos beázásokat, amelyeket egy ekkora beruházás után meglehetősen furcsa okokkal magyaráz: „A talajvizek és egyéb csurgalékvizek sajátossága, hogy meghatározhatatlanul mozognak a talajszerkezetben, így, ha egy adott vizesedési hibahelyen elvégezzük a vízelzárást, egy közeli helyen újra megjelenhet a vizesedés.”
A teljes rekonstrukcióba most tehát nem fért bele a teljesen új épületszerkezet (és vízszigetelés) kialakítása. Azaz csak ott szigeteltek, ahol már látható volt a beázás – jegyzi meg a lap, hozzátéve: a legközelebbi felújításra csak évtizedek múlva lesz csak pénz, akkorra ezek a szerkezetek pedig már 60-80 évesek lesznek.
A BKV azonban azzal nyugtatgat, hogy az „M3 metróvonal üzemeltetője a felújítás előtt is és a felújítást követően is felkészült a várható vizesedések mielőbbi elhárítására”.
A 3-as metró állomásainak felújítása amúgy 217,5 milliárd forintba került, és több mint 5 évig tartott.
Legutóbb a Kálvin téri metróállomás egyik peronja ázott esővízben mintegy 30 méteres szakaszon az akkori, hatalmas fővárosi esőzéstől. Az állomás egyik, névtelenséget kérő munkatársa akkor elmondta, hogy a jelenség gyakran megismétlődik, és nem csak ezen az állomáson fordul elő.
Kiemelt fotó: illusztráció, MTI/Mónus Márton