

A többek között a Milka csokit is gyártó Mondelez International cég bejelentette, hogy csökkenti a táblacsokijainak a méretét. A korábbi 100 grammos táblák mostantól 90 grammosak lesznek, míg a 300 grammos táblák 270 grammra zsugorodnak. Olyan népszerű termékek is “áldozatul esnek” a méretcsökkentésnek, mint a tejcsokis, a mogyorós és a fehércsokis.
A vállalat a drasztikus lépést a nyersanyagárak emelkedésével indokolja. A kakaó ára ugyanis drasztikusan nő, ennek vonzata pedig mára január közepi csokidrágulásban is megmutatkozott: sok németországi üzletben egy tábla tejcsokis Milka immár 1,99 euróba kerül, 50 centtel többe, mint korábban.
A Mondelez hangsúlyozta, hogy az új súlyt egyértelműen feltüntetik a csomagoláson.
A Milka ezzel a lépéssel követi más élelmiszergyártók példáját, akik hasonló intézkedéseket hoztak a költségek növekedésének ellensúlyozására.
A Milka amúgy piacvezető Németországban, éves forgalma mintegy 2 milliárd euró, megelőzve ezzel a versenytársait (a Ritter Sportot, a Lindt-t és a Ferrerót).
Egyébként az egész iparágnak jelenleg az olyan termékek növekvő nyersanyagköltségek kihívásaival kell szembenéznie, mint a kakaó. Az áremelések mellett a gyártók más intézkedéseket is hoznak: a Ritter Sport például azt tervezi, hogy csökkenti az akciós promóciós termékek arányát.
(via)
Kiemelt fotó: illusztráció, Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images