Az nlc. fórumon 20 éves fennállása óta közel 300 ezer témában indult csevegés, és több mint 1 millió hozzászólás született. A Facebook megjelenése és térhódítása miatt azonban azt tapasztaltuk, hogy a beszélgetések nagyrésze áttevődött a közösségi médiába, ezért úgy döntöttünk, a fórumot hibernáljuk, ezentúl csak olvasása lehetséges. Új hozzászólást és témát nem tudtok indítani, azonban a régi beszélgetéseket továbbra is megtaláljátok.
Boszantó direkt marketing
2007-12-17 22:151.
Torolt_felhasznalo_564866
Létrehozva: 2007. december 17. 22:15
Bizonyára sokunkkal fordult már elő otthon: csöng a telefon délután amikor a gyerek nagy nehezen elaludt - Halló! XY vagyok a ... kft-től és az üdülési szokásiról szeretnék kérdést feltenni. (Vagy gyűjtést szervezünk betegeknek, vagy meghívjuk a közeli étterembe egy előadásra stb stb stb.) Engem nagyon idegesítenek ezért amikor beköttetem új lakásomba a telefont kínosan ügyeltem rá hogy beixeljem: nem használhatja fel senki marketing célra a telefonszámom. Mégis hívtak! Ezért 2 éve titkosítottam. Mégis hívnak. T-comnál le van tiltva de a régi telefonkönyvet vígan használják a tiszteltek... Új számot nincs érteleme kérni: sokszor adnak úgy hogy 2-3 éve nem használt de más tulajdonában volt és korábban szintén a telefonkönyvben megjelenő számot adnak újként titkosként. Van valaki aki tudja ki és melyik jogszabályt sérti meg ha felhív a titkosított számomon direkt marketing céllal, illetve sért-e egyáltalán jogszabályt valaki?
IP telefonokon szoktak beszélni, ez száz százalék. Az én ügyfeleimet is rendszeresen keresik, és érdekes módon sosem lehet őket visszahívni, ha kérek telefonszámot, mert számítógépen keresztül hívnak, és nincs szám, ahol vissza lehet őket hívni.
Azért érdekes, hogy ezek szerint még mindig jövedelmező a Telemarketing, ha még mindig csinálják.
Én dolgoztam egy kis ideig hasonló helyen, telefonos közvéleménykutatásokat csináltunk. A rendszer úgy működött, hogy maga a gép hívta a számot (kiírta hogy milyen számot hív és egy nevet). Nem volt idő/lehetőség arra, hogy neten bármit ellenőrizzek mellette. Szerintem net sem volt a gépen, de igazság szerint nem is kerestem. Szóval jó eséllyel a telemarketing esetén is ilyen rendszer van, aki telefonál, annak semmi beleszólása nincs abba, hogy kit hívjon.
És ha magánvállalkozónak adják ki, aki otthonról favorit dijcsomaggal hív ami ingyenes? Furamód ugyanis 16 óra után csörögnek általában!
1. Az adatbázis egy egyszerű programmal létrehozható, és egy hasonlóan egyszerűvel törvényessé tehető. Vagy vehető T-comtól, stb cégtől. Ha nekem kéne megterveznem a rendszert, egy központi szerveren lenne az adatbázis, onnan szórná ki a program az operátoroknak az aktuális listájukat.
2. Tuti, hogy van net, mert annyi üzleti telefonszámlát akkor se tudnál kifizetni, ha maga Bill Gates lenne a megbízó, a reklámköltség elvinné a hasznot, szóval tuti, hogy van net, mert a nyakamat rá, hogy IP alapú telefont használnak, magyarul a neten kommunikál a telefon, többek között ezért is látják azonosítatlan számként a hívókijelzéses telefonok, ezért sem adnak meg visszahívható számot, mert nincs, csak egy kliensprogram.
3. A németeknél vagy az USA-ban a második törvénytelen hívás után ízekre szednék a marketingcéget a fogyasztóvédők.
Éhezni meg sajnos éheztem de nem értem mi köze ehhez az egésznek? Én akkor se loptam meg senkit például. Vagy nem zaklattam... Szerintem aki szabálysértést követ el az nem burkolózzon a mögé hogy muszály voltam a pénzért csinálni, meg a főnököm mondta hogy ugorjak a kútba hát beleugrok. Ha mégis rákényszerülnék hogy ilyet csináljak biztos hogy felelősségteljesebben csinálnám. IGEN ÉN nem feküdnék le napokig ha kell csakhogy a nekem adott adatbázist összehasonlítsam a telefonkönyvben szereplő adatokal. (Amúgy tök egyszerű: előttem a szám www.t-com.hu és telefonszámkeresés enter. És már tárcsázás közben tudom hogy titkos e vagy sem akit hívni fogok. A jogszabályokat pedig nem divatból találták ki hanem azért hogy ha mindenki igyekezne betartani őket akkor nagyobb békességben élhetnénk egymás mellett. Kérnék szépen tehát minden telemarketingest tartsák be a jogszabályokat és aztán telefonálgasanak a vakvilágba.
Szia! Nálatok is divat az, hogy köszönés nélkül lerakjátok a telefont, ha számotokra nem megfelelő választ ad a felhívott?Mert én nagyon sokszor tapasztalom ezt a sok bunkó telemarketingestől.
Legutoljára mikor felhívtak, kérdésemre közölte a hölgy, hogy a telefonkönyvből van meg a számom. Erre én közöltem vele, hogy ott a nevem mellett a paragrafus jel és ilyen célból nem hívhatott volna fel, rögtön bontotta a vonalat.
Elnézésed kérem, de nem szeretnék erről vitázni.
Remélem jól gondolom, hogy Téged még nem kényszerített semmire az élet! Nem voltál még nagyon éhes, s a gyerekeid sem. Szeretettel kívánom, hogy ez így is maradjon!
(Hidd el, van az életnek olyan helyzete, mikor az ember arra kényszerül, amit egyébként sohasem tenne.)
Gyuriur
Kedves Hölgyek és Urak!
Ne legyünk igazságtalanok! Aki felfív bennünket, nem maga a sátán, nem is lelketlen zaklató, csak hozzánk hasonló bérrabszolga! Igazatok van, ha az éjszakai zaklató, erőszakos, modortalan ügynököket utáljátok. Talán én is azt teszem. De azt az asszonyt, férfit, aki a saját, s gyerekei, családja megélhetéséért teszi (tisztességesen) a dolgát, nem kellene talán megalázni, gorombának lenni vele. Szerintem bőven elég annyit mondani: köszönöm nem!
Mielőtt bárkinek ez jutna eszébe - sohasem csináltam ezt a telefonos munkát, s ha rajtam múlik, soha nem is fogom.
Gyuriur