nlc.hu
Fotó
Műterméből nap mint nap vadállatok szabadulnak ki – Szabó Edit kerámiaművésznél jártunk

Műterméből nap mint nap vadállatok szabadulnak ki – Szabó Edit kerámiaművésznél jártunk

Formák, színek, érzések, emlékek, türelem, tűz, idő: egy művész műhelyében megannyi olyan impulzus szédíti el az embert, amitől a bejárati ajtón túli térben teljesen elszokott. Pedig de jó is ez. Szabó Edit kerámiaművész varázslatos birodalma teljesen magával ragadott.
Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Szabó Edit Ferenczy Noémi-díjas designer és szobrász építészeti alkalmazású funkcionális és konceptuális tárgyakat tervez és készít. 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Edit műterem loftjából mostanság nap mint nap vadállatok szabadulnak ki. Kifinomult, gömbölyded rókák, medvék, farkasok és szarvasok. Kisebb szobrai melett a TAME elnevezésű, szobrászi mívességgel megalkotott figurális kerámiabútorokat készíti. 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Kézzel készült tárgyait szobrászi igényességgel formálja meg, megadva az anyagnak a kellő időt az átalakuláshoz. A méteres nagyságú tárgyak akár két hónapig is készülhetnek, mire a gondos folyamat végén a tűzben elérik végső állapotukat.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Magas keménységű, fagyálló tárgyai az extrém körülményeket is bírják, mint a vadállatok. 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Préseléssel, döngöléssel tömöríti az anyagot, hogy időtálló tárgy szülessen belőle. Edit mondása szerint “örökölhető” designt készít. Trendkövetés és tömeggyártás helyett olyan tárgyakat alkot, amik megőrzik esztétikai minőségüket, és amiket további generációk használhatnak.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Edit alkimista szenvedélyét éli ki a kerámiában. Személyre szabott tárgyakat is készít megrendelésre, melyeket mindig kutatás és sok anyagkísérlet előz meg.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

A műteremtől a lakóterületet elválasztó vékony üvegfal jól szimbolizálja életét. Hivatásban él, akkor is alkot fejben, amikor épp nem dolgozik.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Állatokhoz való személyes kötődését a kutyája, Szultán jelenti számára.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Vadállat témájú munkái antropomorf tárgyak, alap emberi érzelmeket fejeznek ki. A növénytartót megformáló, körbe tekeredő farkas őszinte, a területét védelmező vad. A benne lévő növény szimbolizálja azt a természeti területet, amit a farkas körbeölel, véd.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Számára a medve ikonikus figura. Meghatározó gyerekkori emléke a medvékkel való találkozás az erdélyi havasokban. A medve figurája, a medveség Editnek az érintetlen természetet szimbolizálja.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

A tágas alkotótér adja a keretet a munkához és gondolatokhoz.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Kis méretű porcelántárgyakat is készít, mostanában szintén vadállat témában. Ma épp állat figurájú gyűrűket önt  porcelánból.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

És a kész darabok.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Félkész, kész tárgyak, szerszámok és eszközök  teszik izgalmassá a teret, és láttatják a munkafolyamatokat. 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Kutyájával, Szultánnal tett séták jelentik a napi feltöltődést, ahogy ő hívja, a kitekintést. 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Téli délutáni fényekben pihenés.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Minden egyes forma többszöri megmunkáláson megy át, mire eléri a végső formáját, színét.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Több folyamaton dolgozik egy nap. Nincs szokásos munkaidő–hétvége időstruktúra, a tárgyak készítése és az épp adott technológia szervezik a napi beosztást.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Jellemző zsáner jelenet kemence eszközökkel, a tűz “elemeivel”.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Egyik kedvence a TAME BEAR nevű bukfencező medve ülőbútor, aminek négy oldalára lehet leülni.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

Kis tesója, a TAMECUBS medvebocs szoborkészítés közben.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

A mázbevonat felvitele az égetés előtti utolsó fázis.

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

 

Szabó Edit kerámia művész műtermében jártunk

A tűzre váró vad.

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.