Gasztro

Tilos lesz gyerekételeket reklámozni?

A gyermekkori elhízást megelőzendő Amerikában hamarosan betiltják a gyermek célközönségnek szánt egészségtelen ételek reklámozását. A cigaretta után megvan az új egészségellenség?
Tilos lesz gyerekételeket reklámozni? Tudod, mi a tartós fogyás titka? Nem?! Jó, akkor eláruljuk!

Az Egyesült Államok egészségügyének költségvetésében óriási tételeket jelent a gyerekkori obezitás kezelése, ugyanis a pluszkilókkal többnyire plusz betegségek is együtt járnak. Mivel a kezelésre a legjobb megoldás a megelőzés, ezért az élelmiszeriparral való hosszas viták után az amerikai kormány megtiltani készül az olyan 2–17 éves korosztálynak szánt ételek reklámozását (még az online módszereket is!), melyeknek magas a zsír-, a cukor- és a nátriumtartalmuk, és nem tartalmaznak néhány specifikus egészséges összetevőt. Úgy tűnik, odaát hamarosan vége a gyorséttermi gyerekmenük és rágcsálnivalók időszakának, de a helyzet Magyarországon egyáltalán nem javul: míg a felnőttek körében minden második ember küzd súlyproblémákkal, és így az elhízás veszélyeivel, addig ez a szám a gyerekeknél is eléri a 20%-ot.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top