A Csíki Sör tulajdonosa, Lénárd András a Világgazdaságnak adott interjút, amelyben arról beszélt, hogy a sörmárka ellen a nagy sörgyártók árháborút indítottak. Ez abban mutatkozik meg szerinte, hogy az Auchanban – az egyedüli nagy áruházban, ahol jelen vannak – a Heineken vagy a Dreher árának duplájába kerül a Csíki Sör, holott ez a drágaság nem Lénárdék döntése volt.
A tulajdonos azt mondja, hogy éppen ezért azt találták ki, hogy teljesen kivonják a nagykereskedelmi láncokból a sörüket, és a terveik szerint a jövőben házhoz szállítják majd a Csíkit. “A vázolt okok miatt a nyári szezonban sem nőttek az eladásaink, valamilyen más irányt kellett hát találnunk, hiszen a gyártókapacitásunk tavalyi bővítését elsősorban a magyarországi piaci reményeinkre alapozva hajtottuk végre” – indokolta a döntést.
Lénárd ugyanakkor elismeri, hogy egyelőre csak egy vékony réteg ismeri és használja a házhoz rendelési módot, pedig szerinte nemcsak kényelem, de ár szempontjából is előnyösebb a vásárlónak. “Összességében azonban ez a kereskedelem jövője, még akkor is, ha a helyzet egyelőre nem nevezhető megalapozottnak. A reklámkampányunk csak most indult, hetek múlva tudunk a reálishoz közelítő képet alkotni az igényekről. Mindenesetre ha csak 10 százalékkal tudjuk növelni az eladásainkat, máris újra a komfortzónába kerülünk. Általában az úttörőknek a legnehezebb, egy amerikai mondás szerint a pioníroknak mindig nyílvessző van a hátukban. Mi bízunk benne, hogy ezt a nyilazást is túléljük” – fogalmazott.