A bőrükön érezhetik azt a fogyasztók, ha a jelenlegi adóváltoztatási terveknek megfelelően 2019-től 20 százalékkal nő az egészségtelennek tartott termékekre kirótt népegészségügyi termékadó – közölte egy kerekasztal-beszélgetésen a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, Sánta Sándor.
Az adóval eredetileg az volt a cél, hogy visszaszorítsák a fogyasztást, azonban az elmúlt években csökkenés helyett inkább a fogyasztás növekedése volt tapasztalható – állítja az elnök. Hozzátette: a szövetség álláspontja szerint inkább edukálni kellene a fogyasztókat, azaz arra ösztönözni őket, hogy a kommersz áru helyett a minőségi termékeket válasszák.
Sánta Sándor szerint míg a kemény cukorkák fogyasztása csökken, addig a gumicukrokért egyre többen rajonganak idehaza. A magyar vásárlók havonta néhány száz forintot költenek erre az édességre, amivel azért továbbra is jóval az európai szint alatt vagyunk.
Forrás: Infostart