Gasztro
A tökéletes brunch hozzávalói

Vannak, akik hétvégén vagy a szabadnapjukon már kora reggel autóba ülnek, hogy elutazzanak valami távoli csodaszép helyre túrázni, strandolni, várost nézni. De néha kellenek a nyugiban otthon eltöltött napok is, amikor tényleg semmit sem csinálunk, csak pihenünk. Későn kelünk, későn reggelizünk, és beleszaladunk az ebédidőbe is. Ilyenkor a brunch az egyetlen megoldás.

A brunch, vagy magyarul villásreggeli, nem új keletű megoldás, mégis ezen a néven az elmúlt években indult világhódító útjára az ebédidőbe hajló kései reggeli. Számos étterem kínál hétvégente brunchmenüt, de nem az a legjobb, ha ki sem kell mozdulni otthonról? Csak lustálkodás közben csipegetünk. Segítünk összeállítani saját brunchodat megfelelő hozzávalókkal!

Királyi reggeli

A brunch elnevezés tehát egy angol eredetű szóösszetétel, amely a breakfast (reggeli) és a lunch (ebéd) kombinációjával jött létre. De nemcsak a nevek egyesültek, hanem az ízek és az alapanyagok is: mint egy luxusreggeli. Kezdjük édessel és folytassuk sóssal, majd megint jöhet egy kis édes. Így szépen kóstolgatva eltelik aztán nemcsak a délelőtt, de a kora délután is ebben a feledhetetlen gasztromámorban.

Hogyan szervezzünk brunchot?

Jó előre tervezzük meg, melyik hétvégén is szeretnénk hedonista módon eltölteni egy napot. Hiszen a brunchos napnak mindenképpen sokáig elhúzódó alvással kell kezdődnie, a villásreggeli  alapanyagai pedig a konyhapulton várnak ránk. Fontos, hogy egyszerűen, könnyedén elkészíthető recepteket válasszunk, hiszen így sokkal több időnk jut majd a brunch élvezetére. Nem (csak) attól lesz egy étel luxus, hogy minél bonyolultabb konyhatechnikai bravúrokkal készül el. Ha kiváló minőségű alapanyagokat használunk, már fél sikerünk van.

A legfontosabb összetevő, ami tutira nem hiányozhat: az az innivaló. Lehet kávé, kakaó, tea (meleg ital) vagy frissen préselt gyümölcslé. Az ételválasztásban pedig még nagyobb palettán mozoghatunk. egészséges, ínycsiklandó, gluténmentes, laktózmentes, vegán – ki-ki ízlésének és életmódjának megfelelően, kompromisszumok nélkül állíthatja össze saját kényeztető villásreggelijét:

• sokmagvas bagel
  • palacsinta
  • gofri
  • a tojás mindenféle formája: rántotta, tükör, főtt, lágy, buggyantott
  • sonkák, szalámik, kolbászok és lazac szeletben
  • joghurtok gyümölccsel, gabonafélékkel
  • friss zöldség és gyümölcs
  • lekvárok, mogyorókrémek, vajak és sajtkrémek

A sort a végtelenségig folytathatnánk, de inkább mutatjuk a legtökéletesebb brunchkezdet receptjét.  Egészséges és szemet gyönyörködtető, ha ezzel a joghurtos, gyümölcsös Buddha-tállal indítunk, egészen vacsoráig nem éhezünk meg.

Gyümölcsös Buddha-tál

Hozzávalók:

• zabpehely/chia mag
  • joghurt/tej
  • gyümölcsök (banán, áfonya, eper, kivi, kókuszchips)
  • magvak (dió, mandula, szezámmag, mák, napraforgó)
  • méz

Számtalan ötletet találhatunk még édes vagy sós gofrira, saját készítésű kenyerekre és az egész napot színeivel bearanyozó smoothie-kra.