Gasztro

Betett a rossz idő a hazai sörfogyasztásnak

A szokásosnál hűvösebb május az eladásokra is hatással volt.

Az első félévben 2,4 százalékkal, 3051 ezer hektoliterre csökkent tavalyhoz képest az öt legnagyobb gyártó (Borsodi, Dreher, Heineken, Carlsberg és Pécsi) belföldön értékesített söreinek mennyisége – mondta az MTI-nek Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke.

Az első félévben a sörfogyasztás szempontjából legerősebb két hónapból (május és a június) a májusi időjárás kifejezetten hűvösebb volt a megszokotthoz képes.

Míg tavaly a második negyedévben 1985 ezer hektoliter sört értékesítettek, addig idén 1882 ezer hektolitert.

Ugyanakkor a prémium és szuper prémium sörök forgalma 17 százalékkal nőtt, június végére elérte a teljes sörforgalom közel negyedét.

Az ízesített alkoholmentes sörök népszerűsége is töretlen, az első félévben forgalmuk 126 ezer hektolitert tett ki, ami a hidegebb időjárás ellenére azonos az egy évvel korábbival.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top