10.100 sékelt, vagyis átszámítva mintegy 860 ezer forintnak megfelelő összeget számláztak egy amerikai turistának egy jeruzsálemi étteremben egyetlen tál kebabért. A nő azután vette észre a hibát, hogy a bankszámlájáról levonták az összeget.
Az étterem tulajdonosa azt mondta, csupán tévedés történt és visszautalják neki a pénzt, ám ez augusztus 12-e óta nem történt meg. A turista augusztus végén a Facebookon kért segítséget.
A poszt nyomán az izraeli média is foglalkozott az üggyel.
„Így működik. Nincs étlap. A turistáktól 80 sékelt (közel 7000 forintot) kérnek egy kebabért, aztán euróban vagy dollárban fizettetik ki velük. Néha észreveszik, máskor viszont odaadják a bankkártyájukat aztán aláírják a blokkot. A 80-at látják, a dollár szó néha nincs is feltüntetve – magyarázta az étterem egyik volt alkalmazottja egy helyi tévécsatornán.
A megkárosított turista a poszt legutóbbi frissítésében azt írta, hogy az étterem tulajdonosai felhívták őt telefonon, és elnézést kértek, amiért a visszatérítés még nem történt meg, biztosították róla, hogy már kapcsolatba léptek a bankjukkal az ügyben. A nő abban bízik, hogy napokon belül megérkezik a számlájára a pénz, és az ügy végre lezárul.