Szeretnél értesítést kapni?

Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.

Engedélyezem Nem kérem
Gasztro

Ezért csomagolj tízórait az iskolás gyerekednek

Ha megfelelő ennivalót készítesz neki, koncentrálni is jobban tud.

Célszerű a szülőnek csomagolnia iskolás gyermeke tízóraiját, uzsonnáját – mondta Csengeri Lilla dietetikus az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorában.

Mint mondta, jellemző, hogy a szülők nem csomagolnak a gyermeknek uzsonnát, tízórait, hanem pénzt adnak, a gyermek a büfében vásárolja meg az ennivalót. Ez nem jó gyakorlat.

Ha a szülő csomagolja az ennivalót, akkor például jó megoldás egy szendvics, amelyben a sovány felvágott tartalmazza a szükséges fehérjét, a kenyér vagy pékáru pedig lehetőleg teljes kiőrlésű legyen, amiben lassabban felszívódó szénhidrát van, így a gyermek több órára jóllakik. Jobban is tud koncentrálni, figyelni, ha kiegyensúlyozott a vércukorszintje.

A dietetikus szerint szükséges, hogy legyen a szendvics mellett idényzöldség is. Fontos, hogy a gyümölcs mellé olajos magvakat is csomagoljanak, amelyek hasznos ásványi anyagot tartalmaznak, de mivel magas a kalóriatartalmuk, ne adjanak a szülők heti két-három kis maréknál többet, és lehetőleg a sótlan változatot válasszák.

Ha a zöldség, gyümölcs össze van vágva, akkor szívesebben fogyasztja a gyermek, és érdemes a gyümölcsre citromlevet csepegtetni, hogy ne barnuljon meg. Hűthető táskákban joghurtot, túrókrémet is lehet csomagolni a gyerekeknek.

(MTI)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top