Furcsa akcióba kezdett a legnagyobb finn légitársaság: a járatain kínált ételeket boltban kezdik árusítani. Azt mondják, hogy dolgozóiknak ezzel munkát, az utazást hiányoló embereknek pedig a repülés egy „falatnyi” élményét biztosítsa.
Az állami kézben lévő cég szerint a Taste of Finnair elnevezésű, kézzel készített termékeket csütörtöktől lehet megvásárolni. A Finnair Kitchen szerint a skandináv és ázsiai ízvilág kedvelőinek szánt készételek – úgy mint rénszarvasos húsgolyó, sarkvidéki szemling és teriyakis marha japán módra – nagyjából 10 euróba (3600 forint) kerülnek.
Kimmo Sivonen, az ételeket forgalmazó K-Citymarket Tammisto üzletvezetője mindehhez hozzátette, hogy a boltokba kerülő Finnair-ételek kevésbé sósak és fűszeresek, mint a fedélzeten kínált változatok, amelyeknek azért intenzívebb az íze, mert a nagy magasság tompítja az emberek ízérzékelését.
Az elviteles ételek forgalma drasztikusan megugrott Finnországban tavasz óta, miután a helyi munkaerő csaknem 60 százaléka otthonról kezdett dolgozni a koronavírus-járvány miatt.
Az MTI szerint a légitársaságok világszerte próbálnak munkát adni dolgozóiknak és igyekeznek kiaknázni az emberek repülési vágyát a koronavírus-járvány közepette. Az utasok választhatnak például „álutazásokat”, amikor a repülőgép ugyanoda száll le, ahonnan elindult, de arra is van lehetőség, hogy csak eltöltsenek némi időt a fedélzeten ülve.