nlc.hu
Gasztro
Így ivott a magyar az ünnepek idején

A pálinkánál jóval több whiskyt vásároltak a magyarok az ünnepekre

Az idei ünnepek során a magyarok huszonkét százalékkal kevesebbet költöttek alkoholos italokra, mint tavaly november 23. és december 23. között – derült ki egy online italkereskedés statisztikáiból.

Hazai online italvásárlási szokásaink alapján készített statisztikát az italkereso.hu 2020. november 23. és 2020. december 23. között, 13 153 vásárlás adatai alapján.  A top 7-es lista élére 13 153 vásárlásból 18.6%-kal, azaz 2456 darab vásárlással nem meglepő módon a bor került. A boron belül a száraz borok viszik a megrendelések 2/3-át. Maga a tény, hogy a bor a legnépszerűbb ünnepi ital, önmagában nem meglepő. Amennyiben mellé vesszük a tényt, hogy a magyar borászatok online értékesítésre alig vannak felkészülve, valamint a Hegyvidék Nemzeti Tanács becslése szerint a borászok forgalma akár 60-80%-kal is visszaeshetett idén – így már azért meglepőbb a helyezés. Mi sem mutatja jobban, szomjazunk a jó borra és felkutatjuk az interneten a forrásokat.

A második helyre 16,9%-kal – igen szorosan követve a bor kategóriát – a whisky került. A whisky kategórián belül a Jack Daniel’s toronymagasan vezet 35%-kal, valamint az élbolyban még megtalálható a Chivas Regal, Jim Beam és a Jameson is. Harmadik helyre kerültek a likőrök 10,9%-kal. Mondhatni, hogy nem meglepő a likőr kategória sereghajtója, a Tátratea 28%-kal, azaz 406 vásárlással. Elismerő helyezést ért el a Cointreau Narancslikőr és a Bailey’s krémlikőr is. A negyedik helyet változatlanul megőrizte idén is nemzeti italunk, a többek által alapvető élelmiszernek tartott pálinka 10,4%-kal, alig lemaradva a likőrök mögött. A pálinkák közül az Illúzió pálinka került a legnépszerűbbek közé, őt követve szorosan az Árpád pálinka és a Panyolai pálinka. Idén hatalmas visszaesés volt tapasztalható a hazai pálinka kereskedésben, azon belül is a belföldi értékesítésben. A visszaesés egyrészt köszönhető, hogy egyre többen főznek otthon pálinkát – vagyis vélhetően a fogyasztás nem esett vissza, csak a boltban vásárlás –, másrészt 27%-ra emelték a pálinka áfa-kulcsát.

A whiskyből sokat vett ünnepekkor a magyar (fotó: Pixabay)

A whiskyből sokat vett ünnepekkor a magyar (Fotó: Pixabay)

A sör került az ötödik helyre 7,3%-kal. A hazai piacon egyre népszerűbb kézműves vagy kisüzemi sörök uralják a sör kategóriát. Ha a nagyüzemi és kisüzemi sörök arányát nézzük, akkor háromnegyed arányban a kisüzemi sörök állnak nyerésre online vásárlás esetén. A nagyüzemi márkákon belül továbbra is a Heineken sör található az élen, őt követi a Dreher és az Arany Ászok. Új belépőként üdvözöljük a hatodik helyen lévő rum kategóriát 850 vásárlással, azaz 6,4%-kal. A rumoknál holtverseny alakult ki, mert a Havana Club rum és Bacardi rum azonos eredményeket értek el, 120-120 vásárló választotta egyaránt, a harmadik helyre került a Captain Morgan. Az idei évben a hetedik helyre került a vodka 5,9%-kal, ami 776 vásárlás eredménye. A vodka abszolút győztese az Absolut francia tulajdonú vodka 28%-kal (svéd licence alapján), a dobogó második helyére a Grey Goose, szintén francia vodka került, és harmadik helyen a Beluga orosz vodka található.

A válaszadók 92,3%-a azt válaszolta, hogy saját magának veszi kedvenc italát az ünnepi időszakban. A jelen pandémiahelyzet rányomta bélyegét arra is, hogy mekkora összegért vásárolunk alkoholos italt. Míg tavaly átlagosan egy üveg italra 8.735 forintot szántunk, ez idén már csak 6.853 forint, azaz 22%-kal kevesebb az előző évhez képest. Március óta növekedés tapasztalható az online italrendelés piacán – rendelés darabszám tekintetében –, amit egyértelműen a vírushelyzet generált. Ezért az ünnepi időszak szokásos italrendelés-rohama idén mérsékelt növekedést hozott magával. A mértékletes és felelősségteljes alkoholfogyasztást pedig mindig érdemes szem előtt tartani.

Whiskyről az nlc-n:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top