A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja tovább termékei forgalmazását.
Az IdealBody Kft. 2004-ben az elsők között jelent meg Magyarországon az akkor még újdonságnak számító fehérjeporokkal. Két éve pedig elsőként vezette be a magyar piacra a teljes értékű étkezés helyettesítésére is alkalmas turmixporok fogalmát.
Az elmúlt évek során azonban számos trend és újdonság hatott a diétás termékek piacára, mely folyamatosan növekszik. A Nielsen piackutató adatai alapján a szektor éves értékbeli forgalma 2018. december és 2019. november között mintegy kétmilliárd forintot tett ki. A kategóriából a porok, köznyelven shake-ek, turmixok részesedése mintegy 40 százalék, az összértékesítés több mint 90 százaléka márkás súlykontroll termék. Országosan az látható, hogy a nagyobb csomagok a népszerűbbek, a shake-alapoknál például az 500 grammnál nagyobb kiszerelések.
A 2012 óta Magyarországon kereskedelmi forgalomban kapható fogyókúrás termékek és turmixporok között a Turbó Diéta az élvonalba tartozik. Az elmúlt évben a fogyókúrás terméket vásárlók rangsorában a Turbó Diéta az 5. helyet érte el a lekérdezettek rangsorában, a vásárolt márkák, azon belül a turmixporok közül pedig a 3. leggyakrabban választott termék.
„A diéta célja már nem elsősorban a modellalkat elérése, hanem az ideális forma, ideális önmagunk megtalálása. A diétázók már a hosszabb távon is betartható, életmódváltást segítő megoldásokat keresik, egyre népszerűbbé válik a body positivity mozgalom. Ez pedig egy olyan törekvés, amit mi a megalakulásunk óta fontosnak tartunk. Most, hogy a diétázók elvárásai is egyre inkább ebbe az irányba mutatnak, elérkezettnek láttuk az időt, hogy a márka megújuljon, a filozófiát jobban tükröző névre és arculatra váltsunk. Így a Turbó Diéta IdealBody néven folytatja tovább termékei forgalmazását” – nyilatkozta Handl Tamara, az Idealbody Kft. sales és marketing vezetője.
(Kiemelt kép: illusztráció, fotó: Unsplash/Nathan Dumlao)