nlc.hu
Gasztro

Nyugdíjazták az M&M's beszélő drazséit

Rászálltak a republikánusok az M&M’s beszélő cukorkáira, nyugdíjba küldi őket a cég

„Oké, értjük – még egy beszélő cukorka cipője is megosztó lehet” – írták közleményben.
M&Ms-ek egy kirakatban.

Az M&Ms nyugdíjazza a 69 éve szereplő, beszélő drazséfigurákat, miután az amerikai republikánusok igazi kultúrharcot véltek felfedezni az édesség megjelenésében – számolt be a VICE.

„Amerika, beszélgessünk – tweetelte az M&M’s fiókja hétfőn. – Az elmúlt egy évben változtattunk néhány dolgot szeretett szórólapjainkon. Nem voltunk biztosak benne, hogy egyáltalán észreveszitek-e majd. Azt pedig végképp nem gondoltuk, hogy fel fogja robbantani az internetet. De most már értjük – még egy édesség cipője is megosztó lehet” – írták.

A cég ezután azzal folytatta a bejegyzést, hogy egy „határozatlan idejű szünetre küldik a cukorkaszóvivőket és Maya Rudolph színésznő fogja ellátni azok korábbi feladatait”.

Felmerül a kérdés: mi volt az a változtatás, ami annyira kiakasztotta az amerikaiakat, hogy egy az egyben nyugdíjazni kellett a népszerű kabalákat? Az, hogy a cég először lecserélte a „nőnemű” drazsék körömcipőjét bakancsra, majd egy kampány keretében olyan csomagokat is forgalomba hozott, amikben csak zöld, lila és barna „lány” M&Ms-ek voltak.

De kezdjük is az elején: az antropomorf cukorkák 1954 óta részei az M&M’s márkajelzésének, és többlépcsős fejlődésen mentek keresztül, beleértve a női karakterek bevezetését is. A zöld „lány” M&M az 1997-es bevezetése óta a cég reklámjaiban rengetegszer volt szexuális töltetű poénok céltáblája – ezen igyekezett változtatni a közelmúltban a márkát forgalmazó Mars vállalat.

Az egyenjogúsítás első lépéseként lecserélték a lány M&Ms-ek által viselt lábbeliket: a magassarkú csizmák és körömcipők helyett bakancsokat adtak a lábukra. Nem gondolná az ember, hogy ez akkora probléma, de az amerikai republikánusok egy része mégis kiakadt.

Tucker Carlson, a Fox News kommentátora és önjelölt konzervatív kultúrharcos, élő adásban borult ki a változtatás miatt.

„Az M&M’s addig nem lesz elégedett, amíg az utolsó rajzfilmfigura is mélyen ellenszenves és teljesen androgün nem lesz” – magyarázta, hozzátéve, hogy a cég annyira nemtelenné akarja tenni a kabalákat, hogy a férfiként már egyikkel se legyen kedve beülni egy italra. Azt, hogy miért akarna bárki egy beszélő drazséval italozni, Carlson már nem részletezte.

A kommentátor véleményéről készült videó mindenesetre nagyot ment az amerikai Twitteren, ahol az ellenlábasok mellett M&Ms támogatók is bőven akadtak. A felvétel sikerét tekintve nem meglepő, hogy amikor az M&M’s idén januárban egy nőjogi kampányt indított, Carlson újból mikrofont ragadott, hogy elmondja a véleményét róla.

A médiaszemélyiség esti műsorának vonatkozó szegmensében megjegyezte, hogy már az sem lepné meg, ha a zöld és a barna M&M figurák leszbikusok lennének, illetve hozzátette, hogy a lila cukorka „kórosan elhízott” (hogy ez egy gömbalakú drazsé esetében hogyan lehetséges, nyitott kérdés maradt).

Azt pontosan nem lehet tudni, hogy az M&M’s Carlson melyik hisztije miatt döntött a karakterek nyugdíjazása mellett, sőt sokan azt gyanítják, hogy inkább egy médiahackről lehet szó. Néhány hét múlva kezdődik ugyanis az amerikai sportélet legnagyobb eseménye, a Super Bowl liga, amit mindig nagyszabású reklámkampány előz meg.

Tavaly a Planters nevű vállalat „gyilkolta meg” egy super bowl reklámban a 104 éves, Mr. Peanut névre keresztelt kabaláját azért, hogy utána egy bébimogyoróként születhessen újra.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top