A retró magyar reklámok mai szemmel szinte szürreálisak. Sas István rendező uralta a terepet, alkotásaiban pedig férfi hangon megszólaló, ember nagyságú tehén reklámozza a tejet. A Keravill sztereóberendezését népszerűsítő hölgyre hatalmas műfüleket ragasztottak, a Fabulissimo reklámjában pedig a koránál idősebbnek nézett hölgy körül szó szerint elkezd összedőlni a világ.
Egyszerre mulatságos és abszurd látni, hogy a szocialista államgazdaságban tiltott szabadpiaci verseny híján az állami vállalatok termékeinek kreáltak reklámokat – valódi piaci konkurencia nélkül.
Nem lehet szó nélkül elmenni a retró reklámok fülledt erotikája mellett sem, ugyanis amit csak tudtak, kétértelmű szlogenekkel és teljesen egyértelmű női testekkel adtak el. Nudistalánnyal népszerűsítették a MÁV-ot, női hátsókkal a Casco-biztosítást és persze az ételek-italok sem maradtak ki a gyakran kissé olcsó asszociációkból.