nlc.hu
Gasztro

Kávékülönlegességek népszerűsége

Vége az eszpresszó egyeduralmának? Hódítanak a kávékülönlegességek

Mikor isznak kávét a magyarok? A bögrét vagy a csészét részesítik előnyben? És mennyire fontosak az okosfunkciók egy kávégépben? Most mindenre válaszolunk.

Különleges, játékos tesztre hívtunk titeket néhány hete. Arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyire ismeritek a különböző kávés italkülönlegességeket, és hogyan szeretitek inni a kávét. Lássuk, milyen eredmények születtek!

Azt gondolnánk, hogy a magyarok leginkább reggel, vagy ebéd után isszák az illatos kávét, ám a felmérésben adott válaszok meglepően mást mutatnak. A többség nem köti napszakhoz a kávézást, inkább akkor hörpinti fel az élénkítő italt, amikor megkívánja. Míg régen a kredencben őrizte nagymamánk a porcelán kávéscsészéket, addig manapság inkább bögrét szeretünk használni. Ez vélhetőleg egybevág azzal, hogy a válaszadók 43 százaléka a tejes lattét és cappuccinót részesíti előnyben, amelyek nem férnek bele az apró csészékbe.

Ami viszont láthatóan két táborra osztotta az embereket az az, hogy erős legyen a kávé, vagy különlegesen ízesített. Ami az ízesítést illeti, a Cold Brew kávéitalhoz a megkérdezettek:

  • 44 százaléka karamellát
  • 41 százaléka vaníliafagyit
  • 7 százaléka mentát és epert
  • 7 százaléka narancsot és málnát 

választ szívesen.

De' Longhi kávéteszt

Olaszországban a többség számára a kávé mellé engedhetetlen kis pohár víz és egy aprócska sütemény, mint az amaretti. A magyarok számára ebben a kategóriában az első helyen a tejszín és a tejszínhab diadalmaskodott, csak második a víz, amit a keksz, majd az ízesítési lehetőségek követnek.

Számunkra meglepő eredmény született a „Mit tudjon egy kávégép?” kategóriában is. Bár az első a gyorsaság és a kávé erőssége lett, nem sokkal maradt le mögötte az, hogy egy kávégép tudjon többfajta kávékülönlegességet készíteni, és rendelkezzen okosopciókkal

A végeredmény tekintetében a válaszadók közel 50 százalékára jellemző, hogy mindig a legkülönlegesebb kávébabokból készült termékeket keresi a boltokban, és meghatározó számukra a kávészemek illata. Nincs szükségük társaságra ahhoz, hogy igyanak egy erős feketét, amiről egyetlen nap sem akarnak lemondani.  A tesztet kitöltők 33 százaléka viszont naponta akár kettő kávés italt is elkortyolt, kifejezetten keresi a latte- és cappucino-különlegességeket.

Az is biztos, hogy a főleg az Egyesült Államokban jellemző, kifejezetten gyenge kávé nem közkedvelt itthon, és az is elmondható, hogy a jegeskávét a megkérdezettek fele csak nyáron fogyasztja.

Szponzorált tartalom

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top