A gyorsétteremlánc a legtöbb indiai üzletében leállította a paradicsomfelhasználást, mert a hatalmas országban annyira kedvezőtlen az időjárás, hogy az árak az egekbe szöktek, írja a Világgazdaság.
A cikkből az is kiderül, hogy egyes régiókban a hagyományos indiai konyhai alapanyagárak csaknem megtriplázódtak, a paradicsom ára 288 százalékot emelkedett, és kilogrammonként elérte a 140 rúpiát.
A nemzetközi gyorsétteremlánc nemcsak a magas árakkal, hanem a bizonytalan ellátással is magyarázza a paradicsom kihagyását.
Minden erőfeszítésünk ellenére nem tudunk megfelelő mennyiségű és minőségű paradicsomot beszerezni, így kénytelenek vagyunk paradicsom nélküli ételeket kínálni
– olvasható az újdelhi McDonald’s üzletekben.
A Connaught Plaza Restaurants hivatalos kommunikációjában a döntést „átmenetinek” nevezte, de konkrét időtartamról nem beszélt.