Tíz százalék feletti forgalomnövekedést vár húsvétkor az áruházláncok többsége a Világgazdaság összeállítása szerint.
A Tescónál arra számítanak, hogy az idei húsvét a pandémia előtti, 2019. évihez hasonló forgalmú lesz. A Tescónál tavaly a húsvét előtti héten átlagosan több mint 15 ezer forintot költöttek vásárlóik. Online ennél valamivel magasabb, 20 ezer forint körüli volt az átlagköltés húsvét előtt.
A SPAR is jelentős forgalombővülést vár: más hónapok átlagához képest ebben az időszakban 20-40 százalékkal többet adnak el a sütési kategória termékeiből, ideértve olyan alapanyagokat, mint a tejföl, a sajt, a margarin, a túró, a habtejszínek, a liszt, a cukor, a sütőpor, az élesztő, a dió, a mák és a kókuszreszelék. A tavaszi ünnep időszaka egybeesik a hazai primőrszezon indulásával: a legnépszerűbb termék a piros retek, ennek forgalma az ünnep körüli hetekben a duplájára nő, de kedvelt árucikk ilyenkor a fejes saláta és a csemegehagyma is. Kifejezetten slágerterméknek számít a torma, amelyet friss termékként csak ebben az időszakban tart választékában a SPAR.
A CBA becslése szerint a húsvéti eladásai 10 százalékkal meghaladhatják az idén a 2019. évit, miután már a tavalyi szezonban is kevéssé volt érzékelhető a pandémia negatív hatása, és emelkedett a forgalom. A CBA szerint kedvező, hogy a fizetések után lesz az ünnep. Arra számítanak, hogy a húsvéti felkészülés már e hét közepén beindul, először a hosszabban eltartható termékeknél lesz bővülés, majd a frissáruknál is. A legnagyobb vásárlói roham az utolsó héten várható.
Az ünnepek kapcsán a Lidl is élénk forgalomra számít. Húsvét hetében a szerdai akcióváltásnak köszönhetően a vállalat már élénk kereslettel számol, amely várhatóan csütörtökön lesz a legerősebb, illetve a kétnapos zárvatartás miatt szombaton is nagyobb roham várható, mint az megszokott.
Az Auchan és a Penny Market is azt jelezte, hogy erős ünnep előtti forgalomra számít, és megjegyezték, hogy miközben egyre több vásárló fordul az olcsóbb élelmiszerek felé, jelentős az érdeklődés a prémiumtermékek iránt is. A Pennynél megállapították: az ünnepi forgalom – mint minden húsvétkor – az utolsó pillanatban keletkezik. Az idén ezt azt jelenti, hogy április 13–14., valamint április 16-án várható a legnagyobb vásárlói aktivitás.
Idén a húsvét április 17–18-ra esik, a vásárlói roham a hagyományos üzletekben és a webshopokban is az utolsó héten csúcsosodik ki. Összességében mintegy 25 ezer forintot költenek a vásárlók.