Milliárdokat költünk húsvéti sonkára és édességre. Tavaly a 61 milliárd forintot is meghaladta a sonka piaca, ennek a 18 százalékát adta a március–áprilisi húsvéti időszak. Az év egészében 21 ezer, a szezonban 4 ezer tonnát tett ki az eladás – írja a vg.hu a NielsenIQ felmérése alapján.
A piackutató cég szerint leginkább önkiszolgálópultból vásárolnak sonkát a fogyasztók, az eladások 67 százalékát ilyen termékek adják. Az alapanyagot tekintve kétharmados többséggel a sertésből készült sonkák állnak az élen, a második a csirke-, a harmadik a pulykasonka, az előbbire a forgalom ötöde, az utóbbira a 12 százaléka jut.
Kilőtt tavaly a húsvéti édességek eladása: március–áprilisban 5 milliárd forintért 800 tonna fogyott. Leginkább töltetlen húsvéti édességeket vásárolnak a magyarok, az eladás háromnegyede ezekből ered. A töltöttek közt a krémmel töltött finomságok a legkelendőbbek. Kiszerelés szerint főleg az 56–110 grammos termékeket viszik, megelőzve a 111–200, illetve a 21–55 grammos változatokat.
A húsvéti szezonban megugrik az égetett szeszek iránti kereslet is: a gyomorkeserűk vezetnek, megelőzve a vodkát és a whiskyt.
Kiemelt kép: illusztráció, iStock