Változatlanul a csokinyúl és a csokitojás a húsvéti édességpiac slágertermékei, a forgalom pedig várhatóan a korábbi évek szintjén alakul – közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Édességgyártók Szövetsége. Legyen szó töltött vagy töltetlen, mogyorós vagy marcipános, keserű vagy tejes változatról, szinte biztos, hogy a kosarunkban landol néhány darab, kérdés persze, hogy mennyiért.
A kamara és a szövetség közös piaci körképe szerint idén is rendkívül széles a kínálat húsvéti édességekből. A korábbi néhány évben – a 2020-as koronavírus-járvány elejét kivéve – stabil volt az ünnepi édességforgalom, ezért a NAK és a szövetség szerint az idén is kedvező szezonban bízhatnak a magyarországi gyártók.
Hozzátették, hogy a növekvő árak miatt ugyan általánosan kevesebb édességet vásárolnak a magyarok, de remélhetőleg ez a tendencia a húsvéti vásárlásokat nem érinti, így a múlt években megszokott forgalom várható. A gyártók várakozásai szerint az ár-érték arány az idén minden eddiginél jobban befolyásolja majd a keresletet.
„Remélhetőleg a vásárlók továbbra is a minőségre szavaznak, így a kakaómasszából készült termékek helyett a valódi csokoládét választják a legtöbben” – olvasható a kamara és a szövetség közös közleményében.
(MTI/nlc)