nlc.hu
Közösség ereje
Dolgozz velünk, megosztjuk veled az irodánkat!

Dolgozz velünk, megosztjuk veled az irodánkat!

Tér-, infrastruktúra- és tudásmegosztás profi szinten. Ismerd meg a Loffice és a Kaptár működését!

LOFFICE – A coworking irodamegosztásról Klementz Kata és Panni, a Loffice alapítói meséltek

1. Honnan jött az ötlet? Saját igény merült fel, vagy kerestétek, mi lehetne az a lehetőség, amit érdemes lenne megcsinálni?

A coworking ötlete az Egyesült Államokból származik. Ma már a Google sztárprogramozójaként ismert Brad Neuberg 2005-ben alapította meg az első coworking irodát San Franciscóban. Egy tapasztalaton és információcserén alapuló közösséget szeretett volna létrehozni, és mindenkit arra biztatott, hogy kövesse példáját. Kiáltványára egyik családtagunk hívta fel a figyelmünket, és mi örömmel követtük az új modellt.

Dolgozz velünk,megosztjuk veled az irodánkat!

2. A névválasztás mi alapján történt? Fontos szerintetek, hogy már a név utaljon arra egyértelműen, mi is a profilotok?

A Loffice egy fantázianév, az angol “loft” (új funkciót nyert gyárépület) és az “office” (iroda) szavak összetételéből származik. Egy kottanyomdát alakítottunk át eredeti állapotába a Paulay Ede utca 55. szám alatt, melyben első coworking irodánkat megnyitottuk. Olyan nevet szerettünk volna adni, amelyből egyértelmű, hogy az egykori ipari épületben jelenleg irodai tevékenység zajlik.

3. Mi az a legfontosabb néhány mondat, amit elmondanál a vállalkozásodról, hogy kedvet kapjak a kipróbálásra?

Egy családi vállalkozást vezető testvérpárként célunk az, hogy lélekkel és innovatív értékekkel töltsük meg tereinket és a benne dolgozók mindennapjait.

Irodáink ma négy budapesti és egy bécsi helyszínen találhatók meg. Első irodánk a Zeneakadémia régi kottanyomdájában működik, egy eredeti állapotában helyreállított, megújuló energiaforrásokkal üzemelő, hatszintes gyárépületben. Munkaállomásainkat, irodáinkat, rendezvény- és kiállítótereinket a környezettudatosság és az ergonómia, valamint a kortárs művészet munkatérbe való integrálását szem előtt tartva alakítottuk ki. Küldetésünknek tekintjük a kis- és középvállalkozások segítését rendszeres tanácsadással. Kapcsolatépítő eseményeinken és workshopjainkon a startup cégek hasznos ismereteket szerezhetnek.

Egyedül nem megy! Csapatban valóban minden könnyebb, és a közösségi tér rengeteg kooperációs lehetőséget rejt magában, melyet a coworkerek maximálisan kihasználnak, mi pedig igyekszünk őket minél több lehetőséghez hozzásegíteni és partnereink révén szakmailag is aktívan támogatni.

4. Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikerednek?

A legnagyobb sikerünknek azt tartjuk, hogy meg tudtuk valósítani az elképzelésünket és ezáltal önmagunkat. Kézzelfoghatóbb elismerésnek tartjuk, hogy programjainkkal 2010-ben elnyertük az Év Fiatal Vállalkozói címet, 2011-ben pedig az Év Zöld Irodája bronzérmét, 2013-ban pedig a Design Management Különdíjat és mi lettünk az Év Design Irodája.

5. Mi a véleményed a “közösség ereje” online platformról?

Nagyon örülünk, hogy ennek a sharing economy programnak aktív résztvevői lehetünk. Azt gondoljuk, hogy a coworking remek példa a megosztásalapú gazdaság pozitív hatásainak szemléltetésére, hiszen ez egy költséghatékony és rugalmas irodamegoldás, másrészt egy megosztáson alapuló munkastílus.

A megosztás alapú gazdaság egyre nagyobb és fontosabb szerepet tölt be a munka világában. Azzal, hogy a Telekom ezt az üzenetet a társadalom széles rétegeihez eljuttatja, annak – ha eleinte közvetett módon is – garantáltan gazdaságélénkítő hatása lesz és számos új együttműködésre, az erőforrások tiszteletben tartására serkenti az embereket. A felismerés végeredményben az, hogy a birtoklásnál sokkal több előnyre tehetünk szert, ha megosztjuk az erőforrásokat, termékeket és szolgáltatásokat. A kezdeményezés arra hívja fel a figyelmet, hogy a fogyasztói gondolkodást fel kell, hogy váltsa a tudatos gondolkodás, hiszen ez a sharing economy és a coworking üzenete egyaránt, mellyel mi abszolút mértékben azonosulni kívánunk!

 

KAPTÁR – Major Zoltán Pepe bemutatja, hogyan dolgozhatunk közösen, szabadon

1. Honnan jött az ötlet? Saját igény merült fel, vagy kerestétek, mi lehetne az a lehetőség, amit érdemes lenne megcsinálni?

A KAPTÁR létrehozásakor a három alapító (Kalmár Elvira, Pekár Dóra, Levendel Áron) fő szempontja az volt, hogy saját maguk számára otthonos irodát szerettek volna létrehozni, amit több hasonló gondolkodású és munkastílusú emberrel meg is tudnak osztani. Ebből nőtte ki magát a KAPTÁR ötlete, mely a tavalyi évben az év közösségi irodája díjat is elnyerte.

Dolgozz velünk,megosztjuk veled az irodánkat!

2. A névválasztás mi alapján történt? Fontos szerintetek, hogy már a név utaljon arra egyértelműen, mi is a profilotok?

A névválasztás egy hosszabb folyamat eredménye, és sokkal inkább értékekre utal, mint profilra. Kooperáció, kommunikáció, hatékonyság és közösség. Egy helyet fest ez le, ahol az emberek összegyűlnek, hogy dolgozhassanak, ahol megosztják egymással a munkájukat, és ahol a közösség mellett a hatékonyság is fókuszba kerül. Szerintem sokkal fontosabb az, hogy a névvel az itt dolgozók összhangban érezzék magukat, hiszen itt egy közösségről beszélünk, akik akkor érzik igazán jól magukat, ha egyet tudnak érteni a KAPTÁR értékrendjével.

3. Mi az a legfontosabb néhány mondat, amit elmondanál a vállalkozásodról, hogy kedvet kapjak a kipróbálásra?

Nagyon szeretjük idézni Ákost, aki az egyik ügyfelünk, és a következőket mondta a KAPTÁR-ról: “Ide azért jön az ember, mert irodát keres, de az emberek miatt marad.” Nagyon fontos számunkra, hogy itt tényleg azért történnek nap mint nap emlékezetes pillanatok, mert az emberek kíváncsiak egymásra, és ahol tudják, segítik a másikat. Üzleti kapcsolatok, együttműködések és barátságok is születnek. Szeretünk úgy gondolni ezekre az eseményekre, hogy ezek azok, amik képesek munkánkat és a munkakörnyezetet igazán szerethetővé tenni.

Dolgozz velünk,megosztjuk veled az irodánkat!

4. Mit tartasz az eddigi legnagyobb sikerednek?

Legnagyobb sikerünknek mondhatnám, hogy megkaptuk az Év Közösségi Irodája díjat, de valójában nem az, ami igazán éltet minket. Igazán sikeresnek akkor érezzük magunkat, ha felhív valaki az irodából, hogy elújságolja, ha összejött neki egy nagyobb üzlet, amire már régóta várt. Vagy ha visszajelzést kapunk, hogy amióta itt dolgozik nálunk, olyan dolgokra is sikerült időt szakítania, amire otthon sosem tudta rávenni magát. Egyértelmű, hogy az igazi sikereink valójában az ügyfeleink sikerei, és szerencsére ezekből akad mostanra már szép számmal.

5. Mi a véleményed a “közösség ereje” online platformról?

A “közösség ereje” platformon való részvétel számunkra azt a nemes célt hivatott támogatni, hogy ezeket a vállalkozásokat jobban megismerjék az emberek. Biztos vagyok benne, hogy az emberi kapcsolatok azok, amik képesek változtatni, jobbá tenni ezt a világot, és azt gondolom, hogy a programban részt vevő kezdeményezések ezen az úton indultak el. Persze ennek a kalandnak még csak az elején járunk, de a közös tanulás, tapasztalatcsere és a további lehetőségek felkutatása mind-mind motiváltak minket a programban való részvételre.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top