A szelektálás elég stresszes tud lenni, hát még akkor, ha nincs tervünk arra, hova tegyük a sok holmit, ami számunkra felesleges ugyan, de egyébként teljesen jól használható, így nem szívesen dobnánk a szemétbe vagy raknánk ki lomtalanításkor. Az online piacterek épp arra vannak, hogy a kereslet és kínálat a használt cuccok esetében egymásra találjon, ám nem árt tudni néhány szabályt, ami hozzásegíthet a sikeres eladáshoz.
1. Készíts szuper képeket
Az első, amin megakad a vevők szeme a termékedről készült fotó lesz, úgyhogy erre tényleg érdemes egy kicsivel több időt és energiát áldozni. Ha sötét, homályos képet töltesz fel az online piactérre, akkor gyorsan átgörgetik a vevők, míg ha szépen megvilágított, éles képen látják azt a terméket, sokkal inkább megjöhet hozzá a kedvük. Pakolj el a termék közeléből minden személyes tárgyat, tisztítsd le a holmit, amit el akarsz adni, és kapcsold fel a lámpát – vagy ha lehet, vidd ki a szabadba -, majd ezek után lehet egy szép képet készíteni róla. Érdemes több oldalról, több szögből is lefotózni az eladni kívánt terméket, főleg, ha vannak rajta speciális részletek (például hiba a bútoron vagy érdekes gomb a ruhán). Ehhez nem kell különleges fényképezőgép, szerencsére a mai okostelefonok már fantasztikus minőségben képesek fotót készíteni.
2. Fontos az őszinteség
Minden esetben, amikor eladni szeretnél valamit, akkor az őszinteség az egyik legfontosabb szabály. Már csak azért is, mert nyilván észre fogja venni a vevő az esetleg eltitkolt hibákat, amikor személyesen meglátja a holmit, és csak a baj van belőle. Illetve az is fontos, hogy megbízható eladó legyél, ha még a jövőben is szeretnél eladni az online térben használt holmikat. A legegyenesebb út az, ha beleírod a hirdetésbe a termék minden apró hibáját és előnyét, általában ez az őszinteség megtérül, és az emberek szívesen vásárolnak tőled legközelebb is. Minden apró részlet számít egy hirdetésben a termékről, hiszen senki sem akarja – sem vevő, sem eladó oldalról -, hogy olyan holmit kapjon a vásárló, amire nem számított. Amikor egy hirdetést fogalmazol, mindig gondolj bele a vásárlók igényeibe, mi lenne, ha te lennél a helyükben, milyen információkat szeretnél tudni arról az adott termékről, és ebben a szellemben írd meg a szöveget a hirdetéshez.
3. Reálisan találd ki az árat
Alaposan nézz körül a hasonló állapotban lévő használt termékek között, hogy mennyiért adják az eladók, és az alapján lődd be a saját terméked árát. Sok esetben túl magasra vagy túl alacsonyra tesszük ugyanis a használt holmik árát. Persze vannak olyan termékek, amiket könnyebben megtalálunk az online használt oldalakon, így az árképzés is könnyű lesz, de ha egy különleges, régi vagy már rég nem kapható darabot próbálunk eladni, az bizony feladhatja a leckét. Egy fontos irányelvet érdemes szem előtt tartani: nem kell túl olcsón adni a használt terméket, de az új ára alatt kell bőven lenni ahhoz, hogy hamar új gazdára találjon. Ez esetleg akkor nem érvényes, ha már nem kapható termékről van szó, amire viszont nagy a kereslet, például egy könyv, aminek már nem lesz új kiadása.
4. Ne felejtsd el a szállítást
Elsőként azt kell elhatározni, hogy személyes átvétellel vagy szállítással is hozzájuthat-e a vevő a termékhez. Ha felmerül szállítási költség a termékkel kapcsolatban, akkor írd bele azt is a hirdetésbe, mert sok esetben ez olyan jelentős költség lehet, hogy a döntéskor számít a vevőnek. Ha csak személyes átvétellel akarod eladni a holmit, akkor pedig ennek részleteit írd meg a hirdetésben, hogy nagyjából hol található a termék és hol történhet az átadás-átvétel. Ezek olyan információk, melyek nélkül nem lehet teljes egy hirdetés.
5. Gondolkodj szezonálisan
Téli overált ne nyáron akarj eladni, és mondjuk biciklit vagy búvárszemüveget sem annyira télen szoktak venni a vásárlók az online piactereken. A saját dolgodat könnyíted meg, ha a szelektáláskor már úgy pakolod el dobozokba az eladásra szánt használt holmit, hogy előre kigondolod, milyen évszakban lesz a legnagyobb esély az eladásra. Erre azért van szükség, hogy a lehető legjobb áron menjen majd el a termék, ne kelljen a nem megfelelő évszak, szezon miatt lenyomni az árát.