Jelenleg az Uzsoki utcai kórházban ápolják annak a háziorvosnak a betegét, aki a neve elhallgatását kérve, telefonon nyilatkozott az esetről az RTL Híradónak. Az interjúban a háziorvos elmondta, miután egy igazoltan koronavírusos betege nehézlégzésre és rossz közérzetre hivatkozva hívta fel őt, úgy döntött, kórházba küldi a beteget. Ami ezután történt, arra egyáltalán nem számított.
„Az asszisztensem épp töltötte ki a papírokat, mikor oda ért, hogy melyik kórházba küldjük a beteget. Megpróbáltuk felhívni az ágynyilvántartót, de miután hosszú ideig nem vették fel, végül egyenesen a mentőszolgálatnál próbálkoztunk inkább, mondván, ők egész biztosan tudni fogják, melyik kórházban van szabad ágy” – meséli a háziorvos, aki néhány perccel később a diszpécsertől tudta meg, hogy egy új rendelkezés értelmében, háziorvosként az ő feladata kinyomozni, hova szállítható a betege.
„Ezek után ismét felhívtam az ágynyilvántartót, ahol miután felvették a telefont, bediktáltam a betegem adatait, megmondták, hova vihetik a beteget. Ezzel aztán vissza kellett hívnom a Mentőszolgálat diszpécserét, ahol rögzítették az adatokat és megígérték, a lehető legrövidebb időn belül beszállítják a beteget.”
A háziorvos, aki nagyjából fél kilenc körül kezdett telefonálgatni, kilenc óra után pár perccel beszélt utoljára a mentőkkel. „Fél óráig telefonálgattam, miközben elvileg 15 percenként jönnek a betegek. Őszintén, szerintem ez így nem nagyon fér bele egy háziorvosi 4 órás rendelésbe” – mondta, majd hozzátette, nem érti, hogy az ágynyilvántartó és a mentőszolgálat adatbázisa miért nincs online összeköttetésben, miért neki kell telefonálgatni kettejük között. „Ez nem éppen 21. századi megoldás” – zárta a beszélgetést.