Magyarország kúl

Új országmárka érkezik

Egyelőre annyit tudni, hogy Sopron és környéke erős fejlesztésbe kezd. Három hét múlva a balatoni régiót veszik górcső alá.

“Több mint 3 milliárd euróval javította a turizmus a fizetési mérleget 2016-ban, a külföldi látogatások száma 6,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest” – közölte Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója egy országos szakmai rendezvénysorozat első állomásán, és hozzátette, hogy paradigmaváltásra van szükség a turizmusban, amit több tényező is indokol: így például a biztonság, ami ma Magyarországon megvan, továbbá az internet, ami befolyásolja a fogyasztási igényeket, valamint a jövedelmezőség.

A megfogalmazott célok egyike, hogy az ágazat 2019 végére a bruttó hazai termékhez, a GDP-hez 16 százalékkal járuljon hozzá a tavalyi 10 százalékhoz képest. Bár Sopron-Fertőd kiemelt turisztikai régió és “kiváló márka”, a szomszédos Ausztria komoly konkurencia. “Nem szégyen tanulni az osztrákoktól” – mondta Gajda Tibor, turizmus-stratégia, turisztikai fejlesztésekért felelős vezérigazgató-helyettes.

Fotó: Facebook

Bánhegyi Zsófia, az MTÜ marketing-kommunikációjáért felelős vezérigazgató-helyettese kiemelte: új országmárka kialakításán dolgoznak, amelyhez nemzetközi, magyarországi kutatásokat is végeznek, ősszel pedig meghirdetik az új országmárkát.
Fodor Tamás, Sopron polgármestere hangsúlyozta, a Sopron-Fertőd kiemelt turisztikai térség mintegy 60 milliárd forint értékű turisztikai célú fejlesztés előtt áll, hasonló léptékű fejlődésre legutóbb a két világháború között volt példa. Elmondta, egyebek mellett megújul Sopron belvárosa, erősítik az aktív és a gyógyturizmust és felújítják a Fertő tavi vízitelepet.
A turisztikai ügynökség szakmai rendezvénysorozatának több mint 10 állomása lesz, a következő konferencia a Balatonnál lesz három hét múlva.

(via Napi)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top